جمعه 10 فروردین 1403

اوکراین پلتفرم ارز دیجیتال انتخاب کرد

دولت اوکراین شبکه بلاک‌چین استللار را برای ایجاد ارز دیجیتال بانک مرکزی خود انتخاب کرده است.

به گزارش سکه‌نیوز به نقل از کوین‌دسک، اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد که وزارت تحول دیجیتال این کشور یادداشت تفاهمی را با «بنیاد توسعه استللار» (SDF) برای ایجاد اکوسیستم دارایی‌های مجازی و ارز دیجیتال ملی اوکراین امضا کرده است.

«اولکساندر بورنیاکوف» وزیر تحول دیجیتال اوکراین گفته که بانک ملی این کشور از سال 2017 مشغول مطالعه امکان پیاده‌سازی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) بوده و شراکت با بنیاد استللار مبنای ایجاد ارز دیجیتال اوکراین خواهد بود.

استللار یک سازمان غیرانتفاعی رمزارز است که در سال 2014 توسط «جد مک‌کالب» یکی از بنیان‌گذاران ریپل ایجاد شد. این سازمان ماه گذشته نیز توسط بانک BVDH آلمان برای عرضه استیبل‌کوین یورو انتخاب شد.

مدیرعامل استللار گفته که این سازمان در حال مذاکره با دولت‌ها و موسسات مختلف در سراسر جهان درباره ملاحظات اصلی پیرامون صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی است.

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته