جمعه 31 فروردین 1403

اثر ایلان ماسک بار دیگر در راه ایجاد نوسان برای بیت کوین

«ایلان ماسک»، مدیرعامل شرکت تسلا و ثروتمندترین مرد جهان تا کنون بارها نسبت به جریان سازی در قیمت ارزهای دیجیتال اقدام و با توئیت های خود بازار را دستکاری کرده است. این بار نیز بار دیگر در خصوص بیت کوین اظهاراتی را مطرح کرده است.

به گزارش سکه نیوز، ایلان ماسک که چندی پیش با قرار دادن نام بیت کوین در بیوگرافی صفحه توئیتر خود قیمت این ارز دیجیتال را تحت تاثیر قرار داد بار دیگر نیز نسبت به بیت کوین اظهاراتی را مطرح کرده است.

در نمودار بالا شاهد آن هستیم که قیمت بیت کوین در یک تاریخ مشخص دچار نوسانی جدی شده است و این همان زمانی است که ایلان ماسک در توئیتر خود اقدام به تغییر بیوگرافی خود کرد.

نمودار فوق نشان می دهد که بیت کوین با توئیت ایلان ماسک که در بازار به «اثر ایلان ماسک» معروف شده، دچار نوسانی شدید شده است.

حال بار دیگر ماسک امی گوید بیت کوین در شرف پذیرش گسترده تری در دنیای مالی سنتی است.

به نوشته کوین تلگراف، ایلان ماسک در «کلاب هاوس» گفت: بیت کوین (BTC) در آستانه پذیرش گسترده تری است. کلاب هاوس یک پلتفرم انحصاری گفت و گوی صوتی در رسانه های اجتماعی است که اعضا می توانند به مکالمات مختلف شبیه به یک کنفرانس خصوصی آنلاین بپیوندند.

وی گفته است: « من به مهمانی دیر رسیدم اما طرفدار بیت کوین هستم»

ایلان ماسک به طور علنی درباره بیت کوین اظهار نظر می کند

در طول مکالمه با «اندرسن هوروویتز» و دیگر سرمایه گذاران برجسته، از ماسک در مورد افکارش درباره بیت کوین سوال شد. در 29 ژانویه ، ماسک کلمه «Bitcoin» را در بیو توئیتر خود قرار داد و باعث شد قیمت آن در 30 دقیقه بیش از 14٪ افزایش یابد. پس از آن، سرمایه گذاران و علاقه مندان به بیت کوین بسیار انتظار داشتند نظرات مثبتی را درباره رمزارز، به طور کلی، از ماسک دریافت کنند. هنگامی که در مورد بیت کوین از وی سوال شد، ماسک طبق گفته مدیران این صنعت که قادر به گوش دادن به چت بودند گفت: «من فکر می کنم بیت کوین چیز خوبی است. من طرفدار بیت کوین هستم. فکر می کنم بیت کوین در آستانه پذیرش گسترده از طریق مالی معمولی است.»

 چرا بیت کوین در عوض افت کرد؟

با این وجود قیمت بیت کوین بلافاصله پس از اظهار نظر ماسک در مورد این رمزارز غالب ، حدود 3٪ عقب نشینی کرد.

برخی بر این باورند که ممکن است بازار با این تاثیرگذاری ها آشنا شده باشد و دیگر به آن اعتنا نکند. موضوع دیگری که وجود دارد این است که معامله گران واهمه دارند که ایلان ماسک دارایی های خود را از بیت کوین آشکار سازد.

با این وجود هنوز برخی می گویند که ماسک یکی از نهنگ های بیت کوین است و با این اقدامات، دامپ و بامپ را انجام می دهد و هر بار سرمایه خود را بیشتر می کند.

این نوسان گیری که توسط نهنگ ها رخ می دهد، تنها برای آنها سودساز است و مردمی که با این جریان ها اقدام به خرید می کنند، به شدت متضرر می شوند.

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته