پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

رئیس بانک انگلستان: ارزهای دیجیتال فعلی در دراز مدت شکست می‌خورند

رییس بانک مرکزی بریتانیا بر این باور است که ارز های دیجیتال به دلیل دارا بودن ویژگی های شخصی بیش از حد در دراز مدت شکست خواهند خورد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، رییس بانک انگلستان «اندرو بیلی» عقیده دارد نسل فعلی ارز های دیجیتال دچار ضعف طراحی و ساختاری لازم برای حصول از ماندگاری رگولاتوری در طولانی مدت هستند.

در سخنرانی واقع در گردهمایی اقتصاد جهانی در 25 ژانویه تحت موضوع «بازآرایی ارز های دیجیتال»، بیلی به پرسش درباره این که آیا ارز های دیجیتال در دراز مدت کاربرد دارند یا نه پاسخ داد: «آیا ارز های دیجیتال ماندگار هستند؟ نوآوری دیجیتال در زمینه پرداخت ها بله. آیا ما توانسته ایم چیز هایی که آنها را طراحی، نطارت و  نظم می نامیم بر روی یک ارز دیجیتال ماندگار پیاده کنیم؟ نه فکر نمیکنم هنوز به آنجا رسیده باشیم… فکر نمیکنم ارز های دیجیتال اصالتا این گونه فرمول بندی شده باشند.»

بیلی اشاره کرد که سطوح حریم شخصی در مبادلات بر آمده از دارایی های دیجیتال مایه نگرانی رگولاتور ها است، و از تاسیس یک «استاندارد حریم شخصی برای مبادلات» به عنوان یک خواسته عمومی دفاع کرد.

وی افزود: «سوال کلی درباره استاندارد حریم شخصی برای مبادلات در همه نوع ارز های دیجیتال به وجود آمده است، و در بین عموم هم وجود دارد.»

بیلی همچنین نگرانی های خود در مورد حریم شخصی استیبل کوین ها اعلام کرد.

با این حال، در این گرد همایی همه از ارز های دیجیتال هراس ندارند. در ماه نوامبر، اندی هالدین، اقتصاد دان ارشد بانک انگلستان و عضو کمیته سیاست مالی، اعلام کرد که دارایی های دیجیتال می توانند از اجزای اصلی «نظم جدید مالی» باشند.

بانک انگلستان جزو بانک های مرکزی است که در حال تحقیق بر روی توسعه ارز دیجیتال با پشتوانه فیات هستند، در کنار بانک مرکزی اروپا و اخیرا بانک مرکزی هند.

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته