جمعه 10 فروردین 1403

مشارکت بانک‌ها و فروشگاه‌های بزرگ شانگهای در آزمایش یوان دیجیتال

بانک ارتباطات و بانک سازندگی چین، آزمایشات یوان دیجیتال را در دو فروشگاه بزرگ در شانگهای انجام دادند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، شانگهای دیلی گزارش می دهد، فروشگاه های«شانگهای نیو ورلد سیتی» و «نیو ورلد دایمارو»، و فروشگاه غذا «تایکانگ فود» هزاران تراکنش یوان دیجیتال را در آخر هفته گذشته انجام داده اند.


ارز دیجیتال چیست؟


به عنوان بخشی از آزمایش، خرده فروشان پرداخت های دیجیتال یوان را به عنوان بخشی از یک کمپین فروش مربوط به روز جهانی زنان ارائه دادند. مدیر برند شانگهای نیو ورلد، لی وی، گفت که این شرکت برای ارائه تخفیف به عنوان بخشی از این کمپین، به بانک های تجاری مراجعه کرده است.

لی گفت: «ما قبل از برنامه آزمایشی برای به روزرسانی نمونه پرداخت دیجیتال تلاش کرده ایم و معتقدیم که این امر علاوه بر کمپین فروش موجود، محرک بیشتری برای خریداران است.»

بانک های بزرگ چینی از جمله بانک ارتباطات و بانک سازندگی چین با تهیه کوپن های مجازی برای پاداش دادن به مشتریانی که با یوان دیجیتال پرداخت می کنند، در این آزمایش شرکت کردند. به طور مشخص، بانک ارتباطات 100 یوان (15 دلار) کوپن به 6500 خریدار محلی داد، در حالی که بانک سازندگی چین هنگام خرید بیش از 380 یوان (58 دلار) 150 یوان (23 دلار) کوپن به 2000 نفر ارائه داد.

گزارش شده است که شرکت کنندگان برای ثبت نام در آزمایش و افزودن یک اپلیکیشن کاربردی دیجیتال یوان به تلفن های هوشمند خود، باید به شعب محلی از پیش تعیین شده بانک مراجعه کنند.

چین در ابتدا آزمایشات CBDC را در چهار منطقه شنژن، سوژو، زیونگ آن و چنگدو در آوریل 2020 راه اندازی کرد و متعاقباً این آزمایش را به عنوان بخشی از دستور کار 2021 به شانگهای، هاینان، چانگشا، چینگدائو، دالیان و شیان گسترش داد.

کد خبر: 1399122109MGMMMH

مطالب مرتبط:

امکان نقد کردن یوان دیجیتال از دستگاه خودپرداز فراهم شد

آزمایش یک کیف پول سخت افزاری بیومتریک برای یوان دیجیتال

یوان دیجیتال چینی چیزی شبیه بیت کوین یا اتریوم نیست

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته