پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

بانک مرکزی انگلستان هنوز تصمیم قطعی درباره صدور ارز دیجیتال اتخاذ نکرده است

تام ماتن، مقام ارشد بخش فناوری مالی بانک مرکزی انگلستان در سخنرانی اخیر خود در اجلاس مقامات ارشد نهادهای بانکی این کشور اعلام کرد موضع بریتانیا در ارتباط با صدور ارز دیجیتال کماکان تغییری نکرده است. او گفت بریتانیا فعلاً قصدی بابت صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی خود ندارد اما کماکان به بررسی مزیت ها و معایب صدور ارزهای دیجیتال خواهد پرداخت.

تام ماتن در ادامه صحبت های خود گفت بانک مرکزی انگلستان در نظر دارد روش های پرداخت مالی نوینی را برای مردم این کشور ایجاد کند. همه گیری جهانی ویروس کرونا باعث شده است بسیاری از مردم بریتانیا دسترسی مناسبی به درگاه های پرداخت مالی نداشته باشند. ایجاد پلتفرم های پرداخت مالی با بازدهی و امنیت بالا، در دستور کار هیئت اجرایی بانک مرکزی بریتانیا قرار دارد.

حفظ حریم خصوصی کاربران و شهروندان بریتانیایی یک موضوع “غیر قابل مذاکره” است

ماتن اعتقاد دارد حفظ حریم خصوصی کاربران و شهروندان بریتانیایی یک موضوع “غیر قابل مذاکره” است و صدور ارزهای دیجیتال بانک مرکزی نباید به هیچ عنوان ثبات اقتصادی و مالی بریتانیا را با اختلال روبرو سازد. ماتن در ادامه گفت ارزهای دیجیتال نباید به یک هویت متعارض با نظام های سنتی بانکداری تبدیل شوند، بلکه باید تکمیل کننده سیستم های سنتی مالی باشند.

ایجاد تضاد و شکاف بین دو طیف نظام های مالی می تواند بنیاد اقتصادی سیستم مالی بین الملل را به شدت تضعیف کند

ماتن در ادامه به ضرورت هم زیستی مسالمت آمیز بین نهادهای سنتی بانکداری و روش های نوین صنعت امور مالی غیر متمرکز نیز اشاره کرد و گفت ایجاد تضاد و شکاف بین دو طیف نظام های مالی می تواند بنیاد اقتصادی سیستم مالی بین الملل را به شدت تضعیف کند.

ارزهای دیجیتال نباید سیاست گذاری و ایدئولوژی بخصوصی را به نظام های بانکی تحمیل کنند

مقام ارشد بخش فناوری مالی بانک مرکزی انگلستان در ادامه صحبت های خود گفت چالش بنیادی این بانک برای صدور ارزهای دیجیتال، ایجاد و توسعه رقابت و نوآوری در میان دیگر انواع پول ها محسوب می شود. ماتن اعتقاد دارد ارزهای دیجیتال نباید سیاست گذاری و ایدئولوژی بخصوصی را به نظام های بانکی تحمیل کنند.

تام ماتن اعتقاد دارد بانک های مرکزی نمی توانند در راستای صدور ارز دیجیتال به تنهایی وارد عرصه مناسبات نوین مالی شوند، بلکه دیگر دست اندرکاران اقتصادی و نهادهای تجاری نیز باید در این مسیر یاری رسان بانک های مرکزی باشند.

بانک مرکزی برتانیا در صدد است امکان صدور ارز دیجیتال را مورد بررسی قرار دهد

در ماه جولای، آندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی بریتانیا در مصاحبه خود اعلام کرد این نهاد بانکداری در صدد است امکان صدور ارز دیجیتال در ابعاد کلان ملی خود را مورد بررسی قرار دهد. آندرو بیلی در صحبت های خود گفت ارز دیجیتال بانک مرکزی بریتانیا توسط پول فیات پوند پشتیبانی خواهد شد. با این اوصاف آندرو بیلی ضمن انتقاد شدید به رمزارزها به ویژه بیت کوین، گفت رمزارزها هیچ گونه “ارزش ذاتی” ندارند.

منبع: کوین تلگراف.

 

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته