چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

بانک مرکزی هند موارد استفاده رمزارز را بررسی می کند

گزارش ها حاکی است بانک مرکزی هند (RBI) در حال بررسی موارد استفاده رمزارز در بخش در حال رشد پرداخت است.

به گزراش سکه نیوز به نقل از کوین پیج، بانک مرکزی هند در جزوه ای که پیرامون سیر تحولات پرداخت ها و تسویه حساب های دیجیتال در سال 2020 در هند منتشر کرده، گفته که در حال بررسی نیاز به رمزارز در سیستم مالی کنونی، ابعاد آن و تغییرات مورد نیاز در تنظیم مقررات است.

بانک مرکزی هند همچنین قصد دارد یک شاخص پرداخت دیجیتال (DPI) منتشر کند که نشان دهنده میزان دیجیتال شدن پرداخت ها در کشور باشد؛ امری که حاکی از حرکت دولت هند به سمت رمزارز و سرنوشت آن در هند است.

به گفته این بانک، مبنای شاخص DPI مارس سال 2018 خواهد بود و مقدار آن برای این زمان 100 در نظر گرفته شده است. این شاخص در ماه جاری میلادی منتشر شد و مقدار آن برای ماه مارس سال های 2019 و 2020 به ترتیب 153.47 و 207.84 محاسبه شده است.

بانک مرکزی هند تاکنون موضعی انفعالی نسبت به ارز دیجیتال داشته که با ممنوع ارایه خدمات به شرکت های رمزارز در آوریل سال 2018 شروع شد؛ اما گزارش جدید نشان از تغییر موضع احتمالی این بانک در این باره دارد.

دستور ممنوعیت خدمات به رمزارزها در مارس 2020 توسط دیوان عالی هند فسخ و باعث ایجاد آرامش در بخش نوپای رمزارزها در این کشور شد.

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته