پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

تصمیم بانک مرکزی آلمان در مورد استفاده از ارزهای دیجیتال چیست؟

بازوی تحقیقاتی بانک مرکزی آلمان در تازه ترین گزارش پژوهشی خود اعلام کرده است سیستم اقتصاد جهانی در دراز مدت شاهد ظهور و نهادینه سازی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی و خروج پول های کاغذی از مناسبات مالی خواهد بود.

بانک مرکزی آلمان در این گزارش عنوان می کند همه گیری جهانی ویروس کرونا باعث شده است روند دیجیتالی شدن و هوشمند سازی صنعت امور مالی و سیستم های اقتصادی شتاب بیشتری به خود بگیرد. بانک مرکزی آلمان از شرکت های بزرگ تکنولوژی و قانونگذاران در سرتاسر جهان خواسته است برای جایگزینی کارت های اعتباری با سیستم های غیر متمرکز و حذف واسط های مالی تدابیر ویژه ای اتخاذ کنند.

اتحادیه اروپا باید در راستای حفظ مزیت رقابتی خود در بازارهای جهانی، نسبت به صدور ارز دیجیتال یورو اقدام کند

صدور ارز دیجیتال یورو

در این گزارش بانک مرکزی آلمان به مقامات ارشد اتحادیه اروپا و قانونگذاران اروپایی درباره پی آمدهای عدم صدور ارز دیجیتال یورو هشدار داده است. مقامات ارشد بانک مرکزی آلمان اعتقاد دارند در صورتی که اتحادیه اروپا در صدور ارز دیجیتال یورو تعلل بخرج دهد، در آینده نزدیک مجبور خواهد شد مناسبات کلان اقتصادی را به دیگر ارزهای دیجیتال مانند ارز دیجیتال بانک مرکزی چین واگذار کند.

مقامات ارشد بانک مرکزی آلمان در گزارش های پژوهشی خود همواره تاکید کرده اند اتحادیه اروپا برای تقویت یورو و حفظ جایگاه سیاسی کشورهای اروپایی در معادلات بین المللی باید توسعه ارز دیجیتال یورو را در دستور کار خود قرار دهد.

بررسی تاثیر صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی بر سیاست های پولی و امنیت داخلی کشورهای هدف اهمیت زیادی دارد

صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی

با اینکه بسیاری از کشورهای جهان در حال بررسی ابعاد فنی صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی خود هستند، با این حال برخی از بزرگترین کشورهای اقتصادی جهان کماکان موضع تدافعی در برابر صدور ارز دیجیتال اتخاذ کرده اند.

رئیس بانک ذخیره فدرال آمریکا پیش از این اعلام کرده بود تا پیش از بررسی کامل ابعاد امنیت سایبری و احراز پی آمدهای اقتصادی ارزهای دیجیتال بر ثبات و امنیت داخلی ایالات متحده، ارز دیجیتال دلار را در سطوح کلان ملی صادر نخواهد کرد.

کشورهای نیوزلند و روسیه نیز موضع مشابه آمریکا اتخاذ کرده اند و فعلاً در حال بررسی آثار ارزهای دیجیتال بر سیاست های پولی و امنیت داخلی خود هستند.

منبع: کوین تلگراف.

 

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته