جمعه 31 فروردین 1403

بانک مرکزی نیجریه ارائه خدمات به شرکت های رمزارز را ممنوع کرد

بانک مرکزی نیجریه (CBN) به همه بانک های این کشور دستور داد که از ارائه خدمات یا تسهیلات پرداخت به شرکت های رمزارزی خودداری کنند.
به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین ناونس، بلو حسن (Bello Hassan) مدیر نظارت بانکی بانک مرکزی نیجریه هفته گذشته در نامه ای همه بانک های این کشور را ملزم به خودداری از ارائه خدمات پرداخت به شرکت های رمزارز کرد. بانک های نیجریه همچنین باید هر فرد یا نهادی را که حساب مرتبط با رمزارز دارد، معرفی کنند.
مقام بانک مرکزی نیجریه هشدار داد که خودداری از این دستورات مجازات سختگیرانه در پی خواهد داشت. در این نامه به اظهارات وارن بافت میلیاردر مشهور آمریکایی درباره رمزارز ها اشاره که آن ها «سم موش» توصیف کرده است.
بانک مرکزی نیجریه همچنین به وضعیت رمزارز ها در چین اشاره داشته که تبادل آن ها به نفع ارز دیجیتال بانک مرکزی ممنوع کرده است.
کشور آفریقایی نیجریه یکی از بزرگترین کاربران ارز های مجازی در جهان است. براساس گزارشی از استاتیستا (Statista) که سال گذشته منتشر شد، تقریبا یک سوم مردم نیجریه رمزارز دارند یا از آن استفاده می کنند.
کوین مارک کپ (CoinMarketCap) گزارش داده که نیجریه در سال 2020 شاهد رشد بیش از 210 درصدی در کاربران 18 تا 24 ساله رمزارز بود.
به گزارش رسانه های محلی نیجریه، بانک پروویدوس اقدام به بستن حساب های بانکی مجازی کرده است. بسیاری از افراد و شرکت های فعال در حوزه رمزارز از حساب های مجازی برای خدمات سرمایه گذاری و سپرده گذاری رمزارز استفاده می کنند.
در پی این دستور بانک مرکزی نیجریه، صرافی رمزارز بایننس نیز در بیانیه ای اعلام کرد که شرکایش در این کشور خدمات سپرده گذاری خود را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرده اند.
اگرچه این اقدام بانک مرکزی نیجریه ممکن است در موارد مربوط به ارز های فیات تأثیرگذار باشد، اما بیشتر تراکنش های رمزارزی در این کشور در پلتفرم های همتا به همتا انجام می شود و این دستور تأثیری روی آنها ندارد.
کاربران نیجریه ای توئیتر در واکنش به این اقدام، هشتگ «ما رمزارزمان را می خواهیم» (WeWantOurCryptoBack) را ترند کردند.

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته