پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

برنده جدال دولت آمریکا با غول های فناوری

صنعت امور مالی غیر متمرکز به دلیل برخورداری از ماهیتی غیر دولتی و عدم مرکزیّت و مالکیّت شخصی بر کلان-داده ها و اطلاعات محرمانه هیچ گاه در معرض جلسات استماع ضدانحصارگرایی دادگاه های عالی فدرال آمریکا قرار نمی گیرند.

به گزارش سکه نیوز، سال 2020 را در حالی به اتمام می رسانیم که طی آن، شرکت های بزرگ فناوری جهان نظیر مایکروسافت، آمازون، گوگل، فیسبوک، و اپل به دلیل سیاست گذاری های انحصارطلبانه خود در بازارهای جهانی، مورد بازخواست مراجع عالی قضایی آمریکا قرار گرفتند و روسای ارشد اجرایی هر یک از این شرکت ها مجبور شدند به دلیل ابلاغیه کیفرخواست دادگاه فدرال در جلسه استماع کنگره این کشور شرکت کنند و در برابر قاضی عدالت اداری شهادت دهند.

همچنین، مسلک انحصارطلبانه شرکت های بزرگ تکنولوژی، مالکیت بر حجم انبوه اطلاعات محرمانه شهروندان، حساسیت نهادهای نزدیک به هسته سخت قدرت در کشورهای بزرگ صنعتی و در نهایت واکنش مراجع کلان قضایی به نحوه فعالیت غول های بزرگ فناوری، در نهایت به سود نهادهای غیر متمرکز رمزارز تمام شده است.

صنعت امور مالی غیر متمرکز به دلیل برخورداری از ماهیتی غیر دولتی، عدم مرکزیّت و مالکیّت شخصی بر کلان-داده ها و اطلاعات محرمانه هیچ گاه در معرض جلسات استماع ضدانحصارگرایی دادگاه های عالی فدرال قرار نمی گیرند.

در آمریکا شرکت های بزرگ مرتبط با رمزارز مانند صرافی«کوین بیس» و نهاد مالی «رابین هود»، هر یک به دلیل طرح دعاوی حقوقی از جانب نهادهای دولتی این کشور، با مشکلات عدیده ای روبرو هستند. «کوین بیس» مدت های طولانی است که از طریق تقدیم درخواست مبتنی بر دریافت مجوز برای اعلان عمومی عرضه اولیه سهام رمزارز با سازمان مرکزی بورس و اوراق بهادار آمریکا در کشمکش های حقوقی و قضایی قرار دارد و تا کنون نیز موفق به دریافت مجوز نشده است.

نهاد مالی «رابین هود» نیز اخیراً به دلیل طرح شکایت سازمان بورس آمریکا و صدور قرار کیفرخواست توسط دادگاه فدرال علیه مقامات عالی رتبه این شرکت به پرداخت 65 میلیون دلار محکوم شده است. این شرکت به اتهام فریب کاربران و وعده های دروغ محاکمه و به پرداخت جریمه سنگین محکوم شد.

پیش از این نیز شاهد بودیم که سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا پروژه صدور اولیه ارز دیجیتال شبکه تلگرام را مسدود کرد و پس از آن طی دعاوی قضایی، مانع صدور رمزارز شرکت فیسبوک شد.

تمامی این موارد به خوبی نشان می دهد که مراجع عالی قضایی و نهادهای متمرکز دولتی چندان روی خوشی به رمزارزها و صنعت امور مالی غیر متمرکز نشان نمی دهند و چه بسا اگر حیطه اختیارات آنها این امکان را به ایشان بدهد، شرکت های بزرگ فناوری را از طریق طرح دعاوی قضایی و شکایات حقوقی محکوم می کنند.

کارشناسان ما پیش بینی می کنند، این نزاع نابرابر، در سال جدید میلادی نیز ادامه خواهد یافت و از این میدان مجادله آنچه باقی می ماند، گسترش و رونق روزافزون بازار پیشرو رمزارزهاست. چرا که همگان به این باور رسیده اند، آینده از آن صنایع غیرمتمرکز، بویژه در حوزه امور مالی است؛ چه دولتهای آمریکا نخواهند و مانع بتراشند، چه بخواهند و بر این موج سوار شوند.

منبع: اقتباس از سایت کوین تلگراف

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته