پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

راه اندازی بورس اوراق بهادار دیجیتال مبتنی بر بلاک چین در ژاپن

هلدینگ SBI در ژاپن با همکاری گروه مالی سومیتومو میتسویی قصد دارد بورس اوراق بهادار دیجیتال مبتنی بر بلاک چین را تا سال 2022 راه اندازی کند.
به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، روزنامه نیکی ژاپن روز پنجشنبه گزارش کرد که این بورس اوراق بهادار دیجیتال اولین بورس در ژاپن خواهد بود که امکان خرید و فروش سهام دیجیتال را با استفاده از فناوری بلاک چین فراهم می کند.
دو شرکت هلدینگ SBI و گروه مالی سومیتومو میتسویی (SMFG) برنامه ریزی کرده اند که یک صرافی را در بهار 2022 در اوساکا ژاپن راه اندازی کنند و خرید و فروش اوراق بهادار دیجیتال در سال 2023 روی این پلتفرم امکان پذیر خواهد شد.
این دو شرکت یک اوپراتور با عنوان صرافی دیجیتال اوساکا (ODX) را ایجاد می کنند که 60 درصد سهام آن به SBI و 40 درصد دیگر به SMFG تعلق خواهد داشت.
این بازار بورس جدید رقیب بورس اوراق بهادار توکیو خواهد شد که در حال حاضر سومین بازار سهام بزرگ جهان است. با توجه به بروز یک خطای سیستمی در بورس توکیو در سپتامبر 2020 که باعث خاموشی آن شد، یکی از اهداف بورس دیجیتال جدید ارایه یک جایگزین برای آن است.
SBI و SMFG تنها شرکت هایی نیستند که در حال کار روی بورس اوراق بهادار دیجیتال در ژاپن هستند. در آوریل 2020، هلدینگ مالی توکای توکیو (Tokai Tokyo Financial Holdings) طرحی را برای ایجاد یک بازار بورس دیجیتال با مشارکت استارتاپ بلاک چین هش دش (Hash Dash) اعلام کرد.
SBI و SMFG پیشتر در ارایه خدمات بانکی دیجیتال روی گوشی های هوشمند مشارکت داشتند. SBI به داشتن مواضع مثبت در قبال رمزارزها و بلاک چین و همچنین ریپل مشهور است.
حمایت SBI از ریپل در حالی است که این شرکت پس از طرح شکایتی از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا علیه آن، با مشکلات جدی از جمله حذف شدن از فهرست صرافی های عمده مواجه شد.

برای مطالعه جدیدترین اخبار بلاک چین کلیک کنید

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته