جمعه 7 اردیبهشت 1403

بیت کوین یک پرچین در برابر چیزی نیست

دانشور، نویسنده، آماردان و تحلیگر ریسک لبنانی-آمریکایی، می گوید سرمایه گذاران نباید بیت کوین بخرند. وی برای جلوگیری از آشفتگی بازار فعلی، خرید سهام یا املاک و مستغلات را توصیه می کند و تأکید می کند که بیت کوین هیچ ارتباطی با تورم یا هیچ چیز اقتصادی ندارد.

نسیم طالب
نسیم طالب

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، نسیم طالب در مصاحبه ای با سی ان بی سی در روز جمعه، پس از اشاره به شباهت بیت کوین به یک طرح پانزی، گفت: «هیچ ارتباطی بین تورم و این سکه وجود ندارد.»


بیت کوین چیست؟ هرآنچه که باید بدانید


او افزود:
«منظور من این است که شما می توانید تورم فوق العاده ای داشته باشید و بیت کوین به صفر برسد. هیچ ارتباطی بین آنها وجود ندارد.»

این اولین بار نیست که طالب نسبت به بیت کوین ابراز تردید می کند. در اوایل سال جاری، او مسائل مربوط به نوسانات را دلیل اصلی فروش بیت کوین خود اعلام کرد. موضع او اما مبتنی بر بیت کوین به عنوان یک ارز بود، نه به عنوان ذخیره ارزش، نقشی که این دارایی طی سالها به آن منتقل شده است.

با این حال، به نظر می رسد که طالب کاملاً از فناوری پشت بیت کوین قدردانی می کند. وی به سی ان بی سی گفت: «این سیستم رمزنگاری به زیبایی تنظیم شده است.» وی افزود: «این به خوبی ساخته شده است، اما هیچ دلیلی وجود ندارد که به هر چیز اقتصادی مرتبط باشد.»

«اگر می خواهید از تورم جلوگیری کنید، یک قطعه زمین بخرید. در آن کشت کنید، من نمی دانم، در آن زیتون بکارید. می دانید، آن موقع روغن زیتون خواهید داشت. اگر قیمت ها سقوط کند، چیزی خواهید داشت. اما در مورد بیت کوین، هیچ ارتباطی وجود ندارد. از بیت کوین دور بمانید. سهام و چیز های با ثبات و چیزهایی را که می فهمید بخرید.»

وی اهمیت داشتن وسایل و سرمایه های تولید کننده پول نقد را توصیف کرد و از بیت کوین به عنوان یک حقه بازی یاد کرد. طالب همچنین در مصاحبه درباره بیت کوین اظهارنظرهای دیگری کرد، از جمله صحبت در مورد ارزها در مقابل دارایی های سوداگرانه.

در سال 2020 ، طالب با اشاره به عدم دانش آنها در مورد موضوعات اقتصادی، از بیشتر طرفداران بیت کوین به عنوان احمق نام برده بود.

کتاب قوی سیاه او، که در سال 2007 منتشر شد، در ارزیابی ساندی تایمز به عنوان یکی از 12 کتاب اثرگذار بعد از جنگ جهانی دوم توصیف شده ‌است. نظریه مطرح شده در این کتاب بعد ها به عنوان نظریه قوی سیاه معروف شد.

کد خبر: 1400020405MGMMMF

مطالب مرتبط:

بیت کوین بزرگترین کلاهبرداری تاریخ است؟

بیل گیتس: بیت کوین برای کره زمین مضر است

سناتور آمریکایی: بیت کوین پایان بدی خواهد داشت

هشدار بیل گیتس به سرمایه‌گذاران خرد برای خرید بیت کوین

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین دایمند (BCD)

بیت کوین دایمند (BCD) یک هارد فورک از بیت کوین است. فورکی که در بلوک 495866 اتفاق می افتد، و تغییراتی از جمله الگوریتم...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

شباهت رمزارزها و بانک ها: سقوط بیت کوین به 4،000 دلار

اقتصاد مدرن بر مبنای بانک ها است. سرتاسر دنیا در کشورهای مختلف هزاران هزار بانک وجود دارند و چرخ های اقتصاد جهانی را به...

مطالب داغ هفته