سه‌شنبه 29 اسفند 1402

نوسان سازی، ایلان ماسک در بیت‌کوین پایان ندارد

شرکت تسلا که متعلق به «ایلان ماسک»، ثروتمند ترین مرد جهان است، اخیراً در اقدامی، 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خریده و این موضوع سودی کلان برای این شرکت ایجاد کرده است و این می تواند یک فاز جدید از نوسان سازی در قیمت ها باشد.
به گزارش سکه نیوز، تسلا، سازنده اتومبیل های الکتریکی در این موج صعودی قیمت بیت کوین امروز بیش از حد نقش داشت. در اوایل صبح در معاملات ایالات متحده، بیت کوین در حدود 39.000 دلار فروخته می شد، حدود 3.000 دلار پایین تر از بالاترین رقم قبلی خود.
سپس خبر رسید که تسلا 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده است. طبق اطلاعات کوین مارکت کپ، در عرض یک ساعت، قیمت آن 4000 دلار افزایش یافت. پس از چند ساعت صعود به سمت بالا ادامه یافت و به قیمت بیت کوین به رکوردهای جدید 44.000، 45،000، 46.000 و (به طور کوتاه مدت) 47.000 دلار رسید.

این بدان معنی است که دارایی های تسلا در بیت کوین در کمتر از 24 ساعت چند صد میلیون افزایش یافته است.
دیوید لاوانت (David Lawant) پژوهشگر بیت وایز در این باره گفت که مبلغ اختصاص یافته به بیت کوین توسط تسلا معادل 7.7 درصد از دارایی ناخالص نقدی این شرکت است.

بیشتر بخوانید: مشهورترین رمزارز ، بیت کوین

شرکت تسلا علاوه بر خرید بیت کوین، گفته است که قصد دارد این ارز دیجیتال را به عنوان یک روش پرداخت بپذیرد و ممکن است بیت کوین هایی که به این طریق به حساب شرکت واریز می شوند، نقد نشود و در ترازنامه باقی بماند.
تسلا اولین شرکتی نیست که بر روی بیت کوین سرمایه گذاری می کند. «مایکرو استراتژی» یک شرکت اطلاعات تجاری به رهبری مایکل سیلور، تبلیغ دهنده بیت کوین، 1.15 میلیارد دلار برای خرید بیت کوین هزینه کرده است، حتی برای خرید بیشتر دارایی دیجیتال، بدهی های تبدیل شده به اوراق بهادار را نیز فروخته است. امروز، 71079 بیت کوین آن حدود 3.2 میلیارد دلار ارزش دارد.

اما نکته مهم در این خریدها این است که شرکت تسلا خرید خود را در قیمت پایین انجام داده است و پس از آن با خبرسازی های گسترده، قیمت ها را تا حدود زیادی افزایش داد و سود کلانی کسب کرد.
در این میان کسانی که بر این موج سوار می شوند و خرید ها را هماهنگ با این نوسان سازی ها انجام می دهند، به شدت در ریسک قرار دارند و ممکن است دچار ضررهای گسترده شوند.

برای مثال این موضوع را در نظر بگیرید که شرکت تسلا، آرام آرام دارایی خود را به چند کیف پول ناشناس که به خود آن تعلق دارند جا به جا کند و پس از آن اقدام به فروش دارایی های خود در قیمت های بالا کند.
این موضوع هم تسلا را به دور از هجمه های خبری نگه می دارد و هم سود کلانی به این شرکت می رساند. سودی که به هیچ عنوان ممکن نیست در بخش تولید کسب کند.
اما در میان این بازی، افرادی دچار ضرر می شوند که با موج سازی ها و نوسان سازی های این سرمایه داران حرکت می کنند؛ چرا که این افراد با طمع کسب همان سودها و عدم اطلاع از زمان خرید و فروش تنها بازیچه ای می شوند برای سرمایه دار تر کردن سرمایه داران.

مطالب مرتبط:

آیا ایلان ماسک همه را درباره دوج کوین گمراه کرده است؟

رپر معروف برای بازار گرمی دوج‌کوین به ایلان ماسک پیوست

توییت ایلان ماسک باعث افزایش جستجوی اتریوم در گوگل شد

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین دایمند (BCD)

بیت کوین دایمند (BCD) یک هارد فورک از بیت کوین است. فورکی که در بلوک 495866 اتفاق می افتد، و تغییراتی از جمله الگوریتم...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

شباهت رمزارزها و بانک ها: سقوط بیت کوین به 4،000 دلار

اقتصاد مدرن بر مبنای بانک ها است. سرتاسر دنیا در کشورهای مختلف هزاران هزار بانک وجود دارند و چرخ های اقتصاد جهانی را به...

مطالب داغ هفته