پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

توییت ایلان ماسک باعث افزایش جستجوی اتریوم در گوگل شد

ایلان ماسک مدیر عامل تسلا، با توییت کردن درباره Ethereum، باعث افزایش ناگهانی تعداد جستجوی اتریوم در گوگل شد. 

ایلان ماسک مدیر عامل تسلا، چند روز پیش حرکتی مرموز انجام داد و کلمه «Ethereum» را بدون هیچ توضیح اضافه‌ای توییت کرد. تقریبا بلافاصله پس از این توییت، میزان جستجوی اتریوم در گوگل افزایش شدیدی داشت.

علیرغم اینکه اثر این افزایش روی روندهای 12 ماه گذشته ناچیز بود، مشخص شد که حجم گسترده‌ای از افراد از وجود اتریوم و بازار رمزارز ناآگاه هستند.

ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار اتریوم، در ادامه مکالمه‌ای را با ماسک شروع کرد و ماسک از او پرسید چه کاربردهایی برای بلاک‌چین وجود دارد که بتواند قدرت و پتانسیل آن را بیشینه کند.

بوترین در جواب گفت که سیستم مالی جهانی، ثبت و تأیید داده‌ها، کانال‌های پرداخت خرد و مدل‌های حاکمیتی جدید، تنها بخشی از کاربردهای بلاک‌چین هستند و حوزه‌های مختلفی می‌توانند از ساختار توزیع شده بلاک‌چین سود ببرند.

او همچنین کاربردهای عمومی دیگری از بلاک‌چین و اتریوم را نام برد؛ از جمله سیستم‌های پرداخت خرد برای پاداش دادن به نویسندگان محتوا، سیستم‌های تأیید اعتبار افراد و جایگزین‌های توزیع شده برای DNS.

افزایش علاقه شرکت‌ها به ارز دیجیتال

در ماه‌های اخیر، برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های موجود در بازار جهانی مثل JP Morgan، فیس بوک، Kakao و سامسونگ شروع به طراحی و پیاده‌سازی پروژه‌هایی در زمینه بلاک‌چین کرده‌اند.

CoindeskKorea به تازگی گزارش داد که سامسونگ در حال توسعه یک mainnet برای Coin Samsung است و این شرکت قبلا تست‌های مختلفی را به طور داخلی اجرا کرده‌ است. این خبرگزاری به نقل از منبع خود گفته است:

«در حال حاضر، ما به بلاک‌چین خصوصی فکر می‌کنیم ولی این برنامه هنوز تایید نشده است شاید در آینده بلاک‌چین عمومی هم داشته باشیم اما فکر می‌کنم که نهایتاً شرکت تصمیم به پیاده‌سازی بلاک‌چینی ترکیبی بگیرد. بازار انتظار دارد که Samsung Coin به زودی منتشر شود ولی جهت آن هنوز مشخص نشده است».

انتظار می‌رود که بسیاری از پروژه‌های تازه‌تاسیس بلاک‌چین و دارایی‌های رمزی روی پروتکل‌های بزرگ و پرطرفدار مثل اتریوم کار خود را شروع کندد زیرا استاندارد توکن ERC20 بسیار ساده است اما هنوز مشخص نیست که آیا رمزارزها در شرایط فعلی خود بتوانند حجم بالای تراکنشی که برای شرکت‌های بزرگ لازم است را برآورده کنند یا خیر.

توییت ایلان ماسک باعث مطرح شدن بحثی بین توسعه‌دهندگان و پژوهشگران در زمینه کارایی راه‌حل‌های لایه دوم بیت‌کوین، اتریوم و دیگر شبکه‌های بلاک‌چین در فرم فعلی‌شان شد و اینکه آیا آن‌ها می‌توانند در دنیای واقعی پلتفرمی که نیاز به تراکنش‌های متعددی در ثانیه دارد را مدیریت کنند یا خیر.

به عنوان مثال، اگر تسلا تصمیم بگیرد از یک دارایی دیجیتال به عنوان واحد پول داخلی در شرکت خود استفاده کند، مشخص نیست که سیستم‌های رمزارز موجود چقدر توانایی پاسخ دادن به چنین نیازی را دارند.  

توسعه‌دهندگان انتظار دارند راه‌حل‌های لایه دوم، مثل شبکه لایتنینگ بیت‌کوین و اتریوم پلاسما، به اندازه کافی بلوغ پیدا کنند و بتوانند تعداد زیادی پرداخت خرد را همزمان پردازش نمایند.

منبع : cryptoslate

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال زی کی سواپ (ZKS)

زی کی سواپ یک صرافی غیر متمرکز لایه 2 است که از مدل بازارگردان خودکار (AMM) و فناوری zk-Rollup استفاده می کند. این صرافی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینگل کولترال دای (SAI)

سینگل کولترال دای (SAI) یک استیبل کوین وابسته به دلار آمریکا است که روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و هیچ متولی متمرکزی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته