شنبه 1 اردیبهشت 1403

توییتری ها چه تاثیری بر قیمت رمزارز می گذارند؟

معامله کنندگان و دارندگان رمزارز هر دو در شگرفند که چه فاکتور هایی در واقع بر روی قیمت رمزارز تاثیر گذار است. با دانستن این مسئله، آن ها می توانند تابلوی کاملی از ریسک های احتمالی، ضرر، و سود رسم کنند. یکی از این عوامل توییتر است، و در این مقاله برسی می کنیم که اینفلوئنسر های توییتر چگونه بر قیمت رمز ارز تاثیر می گذارند.
به گزارش سکه نیوز به نقل از بی این کریپتو، وقتی در مورد تاثیر اینفلوئنسر های توییتر بر روی قیمت رمزارز صحبت می کنیم، تمرکز اصلی به سوی ارزیابی تمایلات و احساسات عمومی موجود بر روی پلتفرم های شبکه اجتماعی کشیده می شود.

اینفلوئنسرها به عقاید جمعی جهت می دهند

امید برای به دست آوردن سود بی نظیر قطعا یک انگیزه پشت بسیاری از سرمایه گذاری هاست. حتی آن هایی که صرفا دارنده بیت کوین یا آلت کوین نیستند اما به تازگی شروع به کنکاش دنیای رمز ارز کرده اند، ظاهرا درگیر تاثیرات مختلف بازار در زمینه معامله دیجیتال شده اند.
اینفلوئنسر های رمزارز زیادی در توییتر مشغول هستند، از متخصصین بلاک چین گرفته تا بیشینه گراهای بیت کوینی و معامله کنندگان حرفه ای. هر روز آنها دانش و عقاید خودشان را در پلتفرم های شبکه اجتماعی گسترش می دهند. موضع گیری برای این افراد بسیار با اهمیت است همان طور که به آنها کمک می کند تا هدف شخصی خودشان را تعریف کنند و محصولات و خدمات خوشان را به فروش رسانند.

اینفلوئنسر ها چه تاثیری بر روی قیمت ارز های دیجیتال گذاشته اند؟

شرکت بازاریابی و روابط عمومی «بی دی سنتر» بررسی های جامعی درباره این موضوع از 2018 تا 2020 انجام داده است. محققان بیش از یک میلیون توییت توسط بیش از صد اینفلوئنسر منتخب را تحلیل کردند.
این کاربران می بایست حداقل دارای ده هزار دنبال کننده بوده و متعلق به پروژه های خاص مربوط به بلاک چین و رمزارز نبوده باشند.
محققان حساب های کاربری با نرخ مشغولیت بیش از 500 درصد را برای این مطالعه انتخاب کردند. نرخ مشغولیت یک فاکتور مهم در این تحقیق بود. با اینکه حساب های کاربری نهنگ ها مشغولیت کمتری داشت، بیشتر حساب های با دنبال کننده بین 50 هزار تا 100 هزار بودند که دارای بیشترین فعالیت بودند.

 

آیا می دانید بلاک چین چیست؟

 

در جستجوی ارتباط بین اینفلوئنسرها و نوسان قیمت

بی دی سنتر به بی این کریپتو گفت که هنگام اندازه گیری تاثیر اینفوئنسر های توییتر بر روی قیمت رمزارز، فرضیه اصلی درباره ارتباط بین تعداد توییت ها و ارتباط آن ها با تغییرات قیمت بوده است.
محققان به دلایلی بیت کوین را از این مطالعه مستثنی کردند و تمرکز خود را بر روی 25 رمزارز برتر پس از بیت کوین معطوف کردند.
به منظور یافتن یک ارتباط بین توییت های اینفلوئنسر های مورد تحقیق و قیمت رمزارز، محققان دو نمودار را با هم ترکیب کردند، یکی شامل تعداد منشن های مربوط به کوین و یکی نشان دهنده افزایش قیمت بر روی جدول زمانی روزانه.
“منحنی منشن ها با منحنی قیمت در ارتباط هستند. وقتی قیمت ها بی ثبات هستند، اینفلوئنسر ها تمایل بیشتری به نوشتن درباره کوین دارند.”

پنج قدم تا نتیجه گیری

برای آزمایش این فرضیه، محققان در ابتدا پروفایل های توییتر را بر اساس لیست پارامتر های از پیش تعیین شده جمع آوری کردند.
در قدم دوم، به جمع آوری توییت های پست شده از ژانویه 2028 تا ژوئن 2020 (بیش از یک میلیون و سیصد هزار توییت انگلیسی) پرداختند. پس از مستثنی کردن پست های دارای اموجی، لینک، یا تصویر، یک میلیون و صد هزار توییت برای تحلیل باقی ماندند.
در قدم سوم، متن های جمع آوری شده با کمک زبان برنامه نویسی پایتون تحلیل شدند، و مواقعی که تعداد توییت ها درباره یک رمزارز صعود ناگهانی داشته را مشخص کردند.
در قدم چهارم، محققان گراف های نوسان تعداد توییت های مربوط به یک رمزارز را بر روی گراف تغییر قیمت آن رمزارز منطبق کردند.
در گام پنجم، یک تحلیل بر روی ارتباط نوسان تعداد توییت ها بر روی ارز های دیجیتال انجام گرفت و نرخ این نوسانات نشان داد که ارتباط بین این دو فاکتور بسیار اندک است.
بدین گونه فرضیه اصلی به طور کامل رد شد. بی دی سنتر گفت: «ما می گوییم اینفلوئنسر ها قیمت را دنبال میکنند نه تعیین. با اینکه آنها بر روی تعداد اخبار تاثیر گذار هستند اما بر روی قیمت دارایی های دیجیتال تاثیری نمی گذارند.»

پیامد ها چه هستند؟

اکنون، سوال بزرگ این است که کاربران با این دانش ارائه شده چه می توانند بکنند، و آیا ممکن است به وسیله احساسات جاری در توییتر قیمت رمزارز را پیش بینی کنند یا نه.
بر اساس بی دی سنتر، این امر ممکن است. با این حال، به وسیله تحلیل این تمایلات، کاربران می توانند مسیر بازار را پیش بینی می کنند. از این بیشتر، بسیاری از ارائه کنندگان آمار و قیمت ها ظاهرا این گونه تحلیل می کنند.
در ابتدا، معامله کنندگان و دارندگان به ظاهر واقع گرایانه به دنیای رمزارز می نگرند. دوم اینکه بازاریاب ها بیشتر به ذخیره بودجه خود به وسیله اثر نگذاشتن بر روی قیمت توکن های خود از طریق اینفلوئنسر های توییتر تمایل دارند.
سوم اینکه، بازاریاب ها می توانند با انتخاب اینفلوئنسر مناسب برای همکاری پول خودشان را حفظ کنند. بر اساس این تحقیق، کار کردن با اینفلوئنسر های دارای 50 هزار تا 100 هزار دنبال کننده با نرخ مشغولیت بالای 500 درصد می تواند موثر تر باشد. این بلاگر ها قادر هستند پروژه های رمزارز را بهتر از آنهایی که دارای لشکری از دنبال کننده هستند ارتقا دهند.
شرکت همچنین هشدار داد که پروژه های رمزارز ممکن است با تامین مالی اینفلوئنسر ها اقدام به بالا بردن قیمت توکن هایشان کنند.
بی این کریپتو همچنین به سراغ «اولیویر کرایولد»، یک محقق در دانشکده اقتصاد و تجارت دانشگاه ادینسبرگ رفت تا بیشتر بر روی این موضوع بپردازد.
برای وی تصور این که اینفلوئنسر های توییتر بتوانند بر روی قیمت ها تاثیر کوتاه مدت داشته باشند به سادگی ممکن است، چون که پست های آنها باعث آراستن یک نام رمزارز، یک ایده، اخبار، و جزییات قیمت می شود.
به گفته این محقق: «از آن جایی که عده زیادی افراد تازه وارد و بدون تجربه معامله در توییتر حضور دارند، این گروه بر نظرات، دانش و کارشناسی اینفلوئنسر ها تکیه و از اقدامتشان کپی برداری می کنند.»
او با اشاره به نمونه قوی توییت ایلان ماسک درباره دوج کوین از فرضیه خود دفاع کرد. نتیجه آن افزایش ارز دوج کوین در بازار بود. کرایولد توضیح داد: «در یک سبک مشابه، توییت های دونالد ترامپ برای مثال بر روی قیمت سهام تاثیر می گذاشت.»
کرایولد عمیق تر به تعریف اینفلوئنسر توییتر پرداخت: «سخت است که بگوییم چه کسی اینفلوئنسر است یا نیست. افرادی مانند اریک وورهیس، ویتالیک بوترین، یا آندریاس آنتونوپولوس در حیطه رمزارز تاثیر گذار هستند اما به عقیده من علاقه کمتری به قیمت ها دارند و در عوض بر روی کارکرد ها و پذیرش متمرکز هستند.»
به نظر این متخصص کانال های پلتفرم های پیامرسان مانند «تلگرام» و «دیسکورد» شانس بیشتری برای اثر گذاری بر روی قیمت ها دارند.
وقتی درباره تاثیر بر روی قیمت های رمزارز صحبت می کنیم، یک پرسش به وجود می آید که آیا اینفلوئنسر های توییتر قادر به ایجاد یک پرش بزرگ در قیمت هستند یا یک جهش کوچکتر.
کرایولد تشریح کرد: «چنان چه این تاثیر بر روی توییتر موجود باشد، انتظار دارم این حاشیه ای و کوتاه مدت باشد و این عمیقا به نوع حساب کاربری بستگی دارد. این ممکن است باعث برخی جهش های سریع شود اما اکثریت این قدرت تاثیر گذاری را بر روی قیمت ها دارا نیستند.»
از نظر وی تاثیر این اینفلوئنسر ها بر روی قیمت ها بیشتر مانند عوارض جانبی انتشار افکار و ایده هایی است که در خود دنیای رمزارز موجود است.
و ما این چنین رفتار هایی را در سال 2020 دیدیم زمانی که بازیگران بزرگی مانند پی پال، مس میوچال یا مایکرو استراتژی به فضای رمزارز وارد شدند. در نتیجه رکورد تاریخی جدیدی در قیمت ها رقم خورد.
وی با اشاره به این بازیگران بزرگ در این تجارت کرایولد اظهار داشت: «بیشتر فعل و انفعالات قیمت رمزارز همچنان توسط نهنگ ها و به طور افزایشی توسط گروه های سازمانی در حال ورود به بازار رمزارز دیکته می شوند. این گروه ها به ظاهر حضور و شفافیت کمتری در شبکه های اجتماعی دارند اما با این وجود باعث کاهش تاثیرات احتمالی اینفلوئنسر ها می شوند.»

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته