شنبه 1 اردیبهشت 1403

تراکنش 165 میلیون دلار رمز ارز توسط شرکت «کارت زرد» نیجریه

از سال جاری تا به امروز شرکت «کارت زرد» نیجریه 165 میلیون دلار از طریق حواله های رمزنگاری شده تراکنش کرده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از نیوز بیت‌کوین، شرکت نوپای رمزنگاری کارت زرد نیجریه اعلام کرده است که بیش از 165 میلیون دلار در یازده ماه نخست امسال پردازش کرده است. این رقم رشدی بیش از 1.840 درصد نسبت به میزان حواله های پردازش شده در شش ماه آخر سال 2019 را نشان می دهد.

کارت زرد که در ژوئن 2019 تاسیس شد، قدرت خرید و فروش رمزارزها با استفاده از ارز محلی را به آفریقایی های داخلی و خارجی خود از طریق همراه بانک ها، انتقالات بانکی و پول نقد داده است. این سرویس عمدتا برای نقل و انتقال حواله ها که  صنعتی چند بیلیون دلاری در آفریقا است؛ استفاده می شود.

 کریس موریس، بنیانگذار و مدیر اجرایی کارت زرد، به نیوز بیت کوین گفته است: نیجریه دارای بزرگ ترین اقتصاد و پرجمعیت ترین ملت آفریقا،  50% حجم فعلی تراکنش های شرکت کارت زرد را تشکیل می دهد و  فعال ترین بازار این شرکت است.

گفته می شود که این شرکت بیش از 35000 بازرگان در کشور آفریقای غربی دارد.

موریس در ادامه گفت: این گسترش چشم گیر در کنیا و کامرون در ماه سپتامبر با افزایش 1.5 میلیون دلاری آغاز شد اما آماری را در این خصوص ارائه نکرد. در آفریقای جنوبی و بوتسوانا کارت زرد بلافاصله پس از ورود به بازارهای چند ماه گذشته 30000 فروشنده اضافه کرد.

موریس توضیح داد: این مقدار (حجم 165 میلیون دلاری) فقط شامل خریداران بیت کوین یا فروشندگان بیت کوین با مجوز است و با محاسبه مبلغ سپرده هر مشتری و برداشت از آن، رقم خود را بالا نمی بریم.

او اظهار کرد: تجارت حواله رمزنگاری در آفریقا با سرعت در حال رشد است و این رقابت را در زمینه تراکنش های رمزارزی افزایش می دهد.

موریس همچنین می گوید: به هر حال شرکت کارت زرد در این رقابت ها جایگاه خوبی پیدا کرده است.

او بیان داشت: هدف ما  هم پا بودن با صنعت رمزارز آفریقا است. ما معتقدیم در مسیری هستیم که در آینده ای نزدیک ما را به  اهداف می رساند. ما دارای بهترین نرخ و نقدینگی در این قاره هستیم و می خواهیم مطمئن شویم همه در سراسر آفریقا می توانند به این فناوری دست پیدا کنند.

حواله های مبتنی بر رمزنگاری در مقایسه با حواله های حکمی بسیار ارزان تر و سریع تر هستند. به عنوان مثال، ارسال هر مقدار پول از طریق شبکه نقدی بیت کوین، هزینه ای معادل کسری از یک سنت دارد. براساس مطالعات جدید بانک جهانی، بانک ها برای همین خدمات، پول هنگفتی معادل 10.89 درصد مبلغی که حواله می شود، دریافت می کنند.

در نیجریه شهروندان ساکن در خارج کشور برای فرار از نرخ های گزاف تحمیل شده توسط بانک مرکزی نیجریه در تبدیل ارزهای خارجی، به رمزارز روی آورده اند. از این رو تصور می شود دریافت کنندگان با هر بار پرداخت و خروج وجه نقدی خود 20 تا 30 درصد از ارزش حواله را از دست می دهند.

شرکت «کارت زرد» نیجریه، با کاهش هزینه های تراکنش های بین المللی، توانسته است در سال جاری 165 میلیون دلار تراکنش رمزارزی ایجاد کند.

منبع: نیوز بیت کوین

 

 

 

 

 

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

ایردراپ (Airdrop)چیست؟

مقدمه در حال حاضر بیش از 9,000 سکه دیجیتال در سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) ثبت شده است، این بدان معناست که پروژه های جدید...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته