شنبه 1 اردیبهشت 1403

تمایل شرکت های رمزارز برای عمومی کردن سهامشان

شماری از کسب و کارهای فعال در حوزه رمزارز از جمله شرکت هایی مثل کوین بیس، ای ‌تورو، مایکرو بی تی، بیت مین، باکت، جمینای و بیتفیوری، در حال برنامه ریزی برای تبدیل شدن به سهامی عام هستند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از دیلی چین، شرکت های فعال در حوزه ارز دیجیتال مشتاق هستند که در سال جاری میلادی و همزمان با عبور ارزش کل بازار رمزارزها از مرز تریلیون دلار، سهامی عام شوند.

صرافی کوین بیس (Coinbase) جزو اولین هایی بود که تمایل خود را برای عمومی شدن از طریق عرضه اولیه سهام در سه ماهه اول 2021 اعلام کرد. باکت (Bakkt) نیز پیش از ای تورو (eToro) دومین شرکت مشهور بود که با ادغام در شرکت SPAC این مسیر را در پیش گرفت.

تحول آفرینی

تاکنون هشت شرکت رمزارزی برنامه خود را برای ورود به بورس در سال جاری (2021) اعلام کرده اند و بسیاری دیگر نیز احتمالا از آن ها پیروی کنند. بازار عرضه اولیه در دهه گذشته برای بسیاری از استارت آپ ها و شرکت ها تحول آفرین بوده و ارزش آن ها را بلافاصله پس از فهرست شدن در بورس، بسیار افزایش داده است.

در حوزه رمزارز، شرکت هایی که تاکنون برای عرضه اولیه ثبت شده اند، طیف مختلفی از خدمات را دربر می گیرند. شرکت های تجهیزات استخراج رمزارز نیز در کنار صرافی ها به این گرایش می پیوندند.

به رغم شیوع کرونا که بر پیشرفت بازارهای مالی تاثیر گذاشت، بازار عرضه اولیه در سال 2020 بسیار موفق عمل کرد و مجموع سرمایه های جمع شده در آن بالاترین میزان در سال های اخیر بود.

در سال 2020، بیش از 450 عرضه اولیه صورت گرفته که در مجموع 156 میلیارد دلار سرمایه جمع کرد. آخرین باری که بازار عرضه اولیه اینطور داغ بود، به سال 2000 و حباب دات-کام برمی گردد که با رونق گرفتن اینترنت، شرکت های اینترنتی نیز روز به روز رشد می کردند. اما شرکت های رمزارزی در مقایسه با شرکت های دات-کام از پشتوانه مالی مستحکم تری برخوردارند و به خوبی در بخش خود جایگیر شده اند.

نگرانی سرمایه گذاران از حباب

نگرانی برخی سرمایه گذاران این است که عرضه های اولیه و بازار رمزارز هر دو به خود خود حباب آلود هستند و ترکیب آن ها با یکدیگر به یک حباب بزرگ منجر شود.

امانوئل گو مدیرعامل اسکیو (Skew) در این باره گفت که مشخص است شکافی میان ارزش بازار عمومی و خصوصی در شرکت های فناوری ایجاد شده که باعث تشویق استارت آپ ها برای روی آوردن به عرضه اولیه می شود. او افزود که برای شرکت های پیشگام رمزارز که در حال حاضر نیز با اشتیاق کنونی برای رمزارزها سود خوبی کسب کرده اند، تقاضای بالایی وجود خواهد داشت.

مهاجرت به رمزارز

شماری از شرکت ها سهام خود را عرضه خواهند کرد اما این واقعیت که اشتیاق برای این کار تاکنون به این اندازه نبوده است، باعث شگفتی است. با وجود آنکه برخی سرمایه گذاران جریان اصلی همچنان از رمزارزها دوری می جویند، مهاجرت از بازار سنتی به رمزارزها کاملا مشهود است.

یک تحلیل نشان می دهد که تقریبا 60 درصد سودی که از ماه اکتبر در بازار رمزارز به دست آمده، از طریق هیجانات بازار و معاملات مومنتوم و همزمان با رکورشکنی بیت کوین بوده است. به تازگی سرمایه گذاران از قیمت 40 هزار دلار بیت کوین سود کسب کردند.

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

استخراج رمزارز ممنوع شد!

به گزارش سکه نیوز و به نقل از ایسنا، حسن روحانی در جلسه امروز (چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰) بیان کرد در موضوع قطعی برق...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته