جمعه 10 فروردین 1403

حرکت غول الکترونیکی ژاپن به سمت معامله P2P انرژی بر پایه بلاک‌چین

غول الکترونیکی ژاپنی به همراه یک تیم تحقیقاتی دانشگاهی اقدام به سنجش کارکرد یک سیستم معاملاتی جدید در ماه آوریل خواهند کرد.

به گزارش سکه نیوز ، به نقل از کوین تلاگراف، شرکت «میتسوبیشی الکترونیکس» به همراه یک تیم از دانشگاه معتبر «توکیو تک» به طور مشترک در حال ساخت یک سیستم معامله بر پایه بلاک چین است که می تواند تبادل انرژی را همتا به همتا و با انعطاف بیشتر انجام دهد.

این سیستم جدید به دنبال پشتیبانی و استفاده به صرفه از انرژی مازادی است که از منابع تجدید شدنی به دست می آید. امید به آن است که این سیستم در هر زمانی حداکثر انرژی مورد نیاز را برای مشتریان در بازار فراهم کند.

تبادل انرژی همتا به همتا به همه مشتریان امکان معامله مستقیم به عنوان فروشنده یا خریدار می دهد. این سیستم طوری طراحی شده که تمرکز بر روی سخت افزار و محاسبات درجه بالا کمتر باشد ، توکیو تک و میتسوبیشی الکترونیکس سیستم بلاک چین خودشان را در جهت بهینه سازی بیشتر و شفافیت خرید و فروش طراحی کرده اند.

گفته می شود که این پلتفرم، با یک الگوریتم توزیع بهینه متفاوت با اکثر فناوری های بلاک چین به مشتریان این امکان را می دهد که دیتا و اهداف معاملاتی خود رابه اشتراک بگذارند و با کمترین محاسبات سفارشات خرید و فروش خود را تطبیق دهند.

بر اساس اعلام تولیدکنندگان این پلتفرم: «در قدم اول، اطلاعات خرید یا فروش با هدف معاملاتی مشترک با سرورهای محاسباتی در طی یک مدت زمان مشخص به اشتراک گذاشته می شوند.

در قدم دوم، هر سرور به جستجوی سفارشات خرید و فروش میروند که با هدف مشترک در گام اول منطبق شده اند.

در قدم سوم، هر سرور نتایج خودش را به اشتراک میگذارد و در گام آخر، هر سرور نتایج جستجو را دریافت و یک بلاک جدید با انتخاب معاملاتی که بیشترین هدف مشترک را دارند ایجاد می کند که به هر بلاک چین اضافه می شود.»

انعطاف این سیستم به خریدار و فروشنده اطمینان می دهد که در صورت پیدا کردن همتا درست معاملات خود را پایین تر از قیمت پیشنهادی انجام دهند.

میتسوبیشی و توکیو تک اعلام کردند، در جریان این عملیات که ماه آوریل شروع خواهد شد هر چه سریع تر این محصول را تجاری سازی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید

نگاهی به تاریخچه ارز: از داد و ستد ماقبل تاریخ تا ارزهای دیجیتال

  روایت ارز، اودیسه ای فریبنده است که تلاش بی وقفه بشریت برای نبوغ اقتصادی و ارتباط متقابل را ترسیم می کند. از سیستم‌های مبادله...

نگاهی به میراث ادامه دار سوئیس

  سوئیس که در میان زیبایی های باشکوه کوه های آلپ قرار گرفته است، نه تنها به عنوان یک ملت بلکه به عنوان نمادی از...

لذت های بهاری: نگاهی به سنت های نوروزی و اروپایی

  این مقاله که توسط دکتر پویان قمری، یک ایده پرداز سوئیسی نوشته شده است، به نقش جشن های بهاری می پردازد و ارتباطات بین...

جشن نوروز: ضربان قلب مشترک بشریت

نوروز فقط یک جشن سال نو نیست. نوروز یک نفس عمیق از زندگی تازه است، گواهی بر این که چگونه ما، به عنوان انسان،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته