شنبه 1 اردیبهشت 1403

حمله ای دیگر؛ این بار صرافی «اکسمو»

صرافی رمزارز اکسمو که دفتر مرکزی آن در انگلستان قرار دارد ، با نقص امنیتی بزرگی روبرو شده ، به این صورت که پلتفرم آن همه برداشت ها را مسدود می کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، طبق اعلامیه امنیتی منتشره توسط اکسمو، روز دوشنبه برداشت مشکوکی حاوی خروج مقدار زیادی سکه اصلی شامل بیت کوین، اتریوم ریپل، تتر (USDT)، زدکش (ZEC) و اتریوم کلاسیک (ETC) از کیف پول های گرم پلتفرم مشاهده شده است.

در این راستا ، استانکویچ رئیس توسعه تجارت اکسمو گفت: «این حادثه مساله ی خیلی حادی نیست، زیرا کیف پول های داغ خارج شده 5٪ از کل دارایی های بورس را تشکیل می دهند». وی در ادامه گفت: « تأكید می كنیم، جای تمام دارایی های موجود در کیف پول های سرد امن است»

این صرافی از رمزارزهای کیف پول که احتمالاً درگیرمساله هک بودند، نام برد و از صرافی های جهانی خواست که کیف پول های مرتبط را مسدود کنند.

وی خاطرنشان كرد كه این صرافی هنوز میزان ضرر و زیان را محاسبه نكرده  و اكنون پیگیر ردیابی وجوه برداشت شده است .

به همین جهت اکسمو تحقیقات امنیتی را آغاز کرده و همچنین پرونده را به پلیس لندن گزارش داده است . این شرکت از کاربران خواسته تا زمانی که مشکل حل نشده، پولی را به کیف پول های اکسمو واریز نکنند. این شرکت گفت: “می خواهیم به شما اطمینان دهیم در صورتی كه هر صندوق كاربری تحت تأثیر این حادثه قرار بگیرد ، به طور كامل تحت پوشش اکسمو قرار خواهد گرفت.”

در اوایل ماه دسامبر ، اکسمو فرایند ثبت نام موقت درسازمان رفتار مالی انگلیس را انجام داد که به آن اجازه می دهند تجارت خود را تا 9 ژوئیه 2021 ادامه دهد.

بیشتر بخوانید

سازمان نصر: مسدودیت صرافی ها تاثیر معکوس خواهد داشت

رئیس کمیسیون رمزارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به انتقاد از نامه رئیس مجلس جهت مسدود سازی درگاه های پرداخت...

هیچ مجوزی برای صرافی های داخلی وجود ندارد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ می گوید صرافی‌ های داخل کشور مجوزی برای معاملات رمزارزها ندارند. به گزارش سکه نیوز به نقل از تسنیم،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته