شنبه 1 اردیبهشت 1403

حمله 11 میلیون دلاری به یک پروتکل دیفای

پس از حمله 11 میلیون دلاری امروز، رری کپیتال، آخرین پروتکل امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) است که قربانی یک سو استفاده با ارزش هنگفت می شود.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، این پلتفرم که انبار های سوددهی و استخرهای وام را ایجاد می کند، این حمله را با انتشار یک توییت تأیید کرد و گفت که یک مورد کالبدشکافی پس از حادثه در پیش است.


صنعت مالی غیرمتمرکز دیفای یا Decentralized Finance) DeFi) چیست؟


آلفا فایننس با انتشار یک توییت اعلام کرد که این هک مربوط به انبار ibETH رری است، اما هیچ یک از صندوق های آلفا در معرض خطر نبودند.

بر اساس اطلاعات ردیاب اتر اسکن، در حال حاضر کیف پول هکر دارای 4،005 اتر به ارزش بیش از 15 میلیون دلار است، اما به نظر می رسد بخشی از این وجوه مربوط به یک سو استفاده دیگر باشد.

به نظر می رسد مانند بسیاری از موارد قبلی، مهاجم از قبل پیامی به تیم رری ارسال کرده است، اما تراکنش را لغو کرده است. از آنجا که وی هزینه گس کمی را پرداخت کرده است، ناظران قبل از لغو پیام می توانستند این پیام را به عنوان یک تراکنش در انتظار مشاهده کنند.

در حالی که مهاجم دور افتخار می زد، به نظر می رسد که تیم آلفا هومورا از تخلیه 6 میلیون دلار دیگر جلوگیری کرده است.

در حال حاضر کاربران به توییتر می روند تا گمانه زنی کنند که طرح جبران این تیم ممکن است چگونه باشد. جبران خسارت کاربران تحت تأثیر هک ها و سو استفاده ها به یک روال فزاینده معمول تبدیل شده است، و اخیراً ایزی فای برنامه جبران خسارت خود را پس از یک سو استفاده 60 میلیون دلاری فاش کرده است.

تیم رری کپیتال اغلب مورد حمایت جامعه یا مورد تمسخر قرار گرفته است. این تیم به ویژه جوان است و گفته می شود كه دارای یك توسعه دهنده 15 ساله است.

به همین ترتیب، در حالی که برخی از این تیم انتقاد کرده و سعی کرده اند تجربیات جوانی را مقصر حمله بدانند، برخی دیگر خاطرنشان کرده اند که اقدامات امنیتی در دیفای به طور مداوم در حال پیشرفت است و از تیم پشتیبانی می کنند، از جمله جوزف دیلانگ مدیر ارشد فناوری سوشی سواپ.

RGT ، توکن بومی رری، با 23.24 درصد کاهش به 13.35 دلار پس از این اخبار رسیده است.

کد خبر: 1400021907MGMCMF

مطالب مرتبط:

آینده دیفای و تاثیر آن بر بانکداری سنتی چگونه خواهد بود؟

دیفای عصر طلایی جدیدی را در صنعت فیلم رقم می‌زند؟

دیفای و امور مالی سنتی چگونه قابل ادغام هستند؟

دیفای قانون ناپذیر

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سیف مون (SAFEMOON)

سیف مون پروتکل یک توکن امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) است. طبق وب سایت سیف مون، سیف مون سه کارکرد دارد که در هر معامله...

استخر نقدینگی(Liquidity pool) چیست؟ هرآنچه که باید بدانید!

استخرهای نقدینگی(Liquidity Pool) امروزه به یکی از قسمتهای اساسی اکوسیستم مالی غیر متمرکز (DeFi) تبدیل شده اند. این صنعت یک بخش اساسی از حوزه...

آشنایی با ارز دیجیتال آلفا فایننس لب (ALPHA)

آلفا فایننس لب یک پلتفرم دیفای بین زنجیره ای (کراس چین) است که به دنبال ارائه آلفا به کاربران در انواع مختلف بلاک چین،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته