یکشنبه 9 اردیبهشت 1403

دیفای و امور مالی سنتی چگونه قابل ادغام هستند؟

تحقیقات جدید نشان می دهد که مؤسسات مالی تحت نظارت نهاد های تنظیم مقررات می توانند از طریق بازار های دارایی دیجیتال با امور مالی غیرمتمرکز ارتباط برقرار کنند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، در حالی که پذیرش عمومی دارایی های رمزنگاری‌شده در حال افزایش است، نهاد های تنظیم مقررات جهانی نیز کار خود را پیش برده و فناوری های غیرمتمرکز را به عنوان زیرساختی مناسب برای غیرفیزیکی کردن اوراق بهادار شناسایی می کنند.

در لوکزامبورگ، کشوری که از نظر دارایی تحت مدیریت رتبه دوم را در جهان دارد، نهاد تنظیم مقررات لایحه ای را تصویب کرد که آشکارا امکان استفاده از فناوری دفترکل توزیع شده برای غیرفیزیکی کردن اوراق بهادار به رسمیت می شناسد.

این مقررات به سرعت در حال گسترش به دیگر کشور های اروپا است؛ اوراق بهادار توکن سازی شده اکنون مشمول همان قوانین و مقررات مشابه ابزار های مالی سنتی در بسیاری از کشور های اروپایی دیگر می شود؛ کشور هایی مثل فرانسه، سوئیس، آلمان، ایتالیا، هلند، رومانی، اسپانیا و انگلستان.


بلاک چین چیست و چگونه کار می کند؟


به خاطر افزایش پذیرش عمومی و فضای نظارتی مطلوب، تقاضا از سوی صنعت امور مالی برای دسترسی به شبکه های دیجیتال در حال افزایش است. بانک ها صنعت خرده فروشی را تاکنون دیجیتالی کرده اند، اما در بازار های سرمایه پیشرفت چندانی حاصل نشده است.

دیجیتالی شدن این صنعت اکنون از طریق بلاک چین امکان پذیر است. زیرساخت بلاک چین امروزه از سوی بزرگترین دولت ها در سطحی جهانی برای ابزار های مالی به رسمیت شناخته شده است. اکنون مدیران صندوق های سرمایه گذاری و دارایی می توانند با راه اندازی بازار های دارایی دیجیتال (DAM) و اتصال به دیگران از طریق شبکه های غیرمتمرکز، کانال های توزیع خود را ارتقا دهند.

DAM ها به مشتریان خود کمک می کنند تا فرصت های جدیدی را کشف، سرمایه گذاری های خود را مدیریت و حتی امکاناتی در بازار ثانویه باز کنند. در این تحقیق که به صورت کتاب الکترونیکی در دسترس است، فعالان این صنعت توضیح می دهند که چگونه فعالان بازار سرمایه با راه اندازی یک DAM و به حداکثر رساندن درآمدزایی از پایگاه سرمایه گذاران خود، می توانند از بلاک چین بهره مند شوند.

مؤسسات مالی در حال استقبال عمومی و پذیرش این فناوری هستند. آن ها در مقطع کنونی همانطور که انتظار می رفت، با دارایی های رمزارزی شروع کرده اند. وقتی اعتماد به این فناوری را آغاز کنند و آن را در پورتفوی خود جای دهند، این یک معنی خواهد داشت: کنجکاوی به اوج خود می رسد و این مؤسسات به مزایای عملیاتی فناوری غیرمتمرکز پی خواهند برد.

مؤسسات با انگیزه گرفتن از افزایش اعتماد به فناوری و تحت فشار جایگزینی عملیات بانکی سنتی با دیفای، یاد می گیرند که این فناوری می تواند مشکلات دیرینه و عمیق این صنعت را حل کند، به ویژه در بازار های خصوصی غیرشفاف و بدون نقدینگی.

بر اساس این تحقیق بازار های دارایی دیجیتال پیشران این امر خواهند بود. با این وجود، استاندارد های منبع باز مثل توکن مخصوص صرافی های مشمول مقررات، باید در یک فضای به شدت مقرراتی اقدام به اعمال تطبیق پذیری درون زنجیره ای کنند.

مطالب مرتبط:

کره جنوبی اولین تحقیق دولتی درباره دیفای را منتشر کرد

کاهش 57 درصدی جرایم رمزارزی در مقابل افزایش هک دیفای

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

آشنایی با ارز دیجیتال بیکری توکن (BAKE)

ارز بیکری توکن (BAKE) در سپتامبر سال 2020 راه اندازی شد و بخشی از اکوسیستم بیکری سواپ است. ارائه دهندگان نقدینگی از طریق توکن...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته