سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

آیا خرید سهام کوین بیس سودآور است؟

کوین بیس، صرافی ارز دیجیتال مستقر در سانفرانسیسکو به رهبری برایان آرمسترانگ، بالاخره عمومی شد. عرضه سهام این شرکت، بعد از ظهر چهارشنبه در نزدک با قیمت 381 دلار آغاز شد که 52 درصد نسبت به قیمت مرجع خود بالاتر است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از دیکریپت، قیمت سهام 381 دلاری باعث شد تا ارزش این شرکت در هنگام معرفی کمی پایین تر از 100 میلیارد دلار باشد. اما سهام به سرعت صعود کرد و به 430 دلار در هر سهم رسید، و ارزش کلی آن به 112 میلیارد دلار افزایش یافت.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


مهمتر از همه، این لیست شدن مستقیم یک عرضه اولیه سهام(IPO) نبود. IPO شامل عرضه سهام جدید است، در حالی که یک لیستینگ مستقیم معمولاً سهام موجود را بدون رقیق شوندگی به فروش می رساند. در مورد کوین بیس، این شرکت 114.9 میلیون سهم موجود را برای لیستینگ ثبت کرده بود. این مسیر برای شرکتی مانند کوین بیس، که صدها میلیون دلار از طریق تامین سرمایه جمع آوری کرده است، منطقی بود، زیرا می خواست از هیاهو و جنجال متداول یک عرضه اولیه سهام جلوگیری کند.

در حال حاضر سرمایه گذاران اولیه کوین بیس مانند مارک اندرسن به طور قابل توجهی ثروتمندتر شدند (اندرسن بزرگترین سهامدار غیر کارمند است، با بیشترین قدرت رای دهی پس از مدیر عامل شرکت برایان آرمسترانگ). فرد ارسام، بنیانگذار کوین بیس، وکیل پل گروال، و سرمایه گذاران کیتی هاون (اندرسن هاروویتز) و فرد ویلسون (یونیون اسکوئر ونچرز)، همگی بر روی کاغذ بسیار ثروتمندتر شدند.

حتی رپر «نس» از طریق شرکت سرمایه گذاری خود Queensbridge Venture Partners ، در سال 2013 در کوین بیس سرمایه گذاری کرد و امروز درآمد کسب کرد.

یکی از سوالات درباره سهام کوین بیس این است که چقدر با ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم ارتباط دارد. در فرم S-1 کوین بیس، که اوایل سال جاری به SEC ارسال شد، این شرکت گفت که حجم معاملات در پلتفرم آن مستقیماً با عملکرد بازار رمزارز ارتباط دارد.

در ماه های اخیر، این ارتباط به نفع این صرافی بوده است. ما در میان یک بازار صعودی هستیم که بیت کوین را به بیش از 62،000 دلار رسانده است، و در نتیجه کوین بیس شاهد هجوم گسترده فعالیت های معاملاتی است.

کوین بیس 94 درصد درآمد خود را از کارمزد تراکنش ها در صرافی خود بدست می آورد. فقط در سه ماهه اول سال 2021 ، کوین بیس با درآمد 1.8 میلیارد دلاری بین 730 تا 800 میلیون دلار سود کسب کرده است.

اما اگر بازار رمزارز راکد یا بدتر باشد، مانند اوایل سال 2018، این می تواند قیمت سهام کوین بیس را با خود پایین بیاورد. این یکی از دلایلی است که برخی از تحلیلگران، مانند دیوید ترینر، مدیرعامل New Constructs ، معتقدند سهام کوین بیس در حال حاضر بیش از حد ارزش گذاری شده است. وی ارزشگذاری 100 میلیارد دلاری کوین بیس را مضحک خواند و فکر می کند با بلوغ بازار رمزارز، سودآوری کوین بیس نابود خواهد شد.

اینکه آیا پیوند بین رمزارز و سهام کوین بیس در نهایت برای سهامداران مفید خواهد داد یا خیر، اکنون یک سوال 100 میلیارد دلاری است.

کد خبر: 1400012706MGMMMF

مطالب مرتبط:

کوین بیس عرضه محصولات رمزارزی را تسهیل می کند

بیشتر بخوانید

صرافی ارز دیجیتال (Exchange) چیست؟

اولین تجربه کاربران در خرید ارزهای دیجیتال احتمالاً شامل یک بستر تبادل ارز رمزنگاری شده خواهد بود. صرافی ارز دیجیتال یا Exchange یک بستر...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته