چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

منتقد بیت کوین: گری اسکیل بازار بیت کوین را دستکاری می کند

منتقد برجسته بیت کوین، گری اسکیل را به دستکاری بازار بیت کوین با استفاده از محصول «صندوق سرمایه گذاری بیت کوین گری اسکیل» (GBTC) خود متهم کرده است. او همچنین مدیرعامل مایکرو استراتژی را به مناظره آنلاین دعوت کرده است.

پیتر شیف
پیتر شیف

به گزارش سکه نیوز به نقل از یو تودی، مدیر عامل یورو پسیفیک کپیتال، مشوق طلا و منتقد همیشگی بیت کوین، پیتر شیف، به توییتر رفت تا بخشی دیگر از انتقادات خود را به بزرگترین خریدار بیت کوین، شرکت سرمایه گذاری گری اسکیل، زیرمجموعه گروه ارزهای دیجیتال بری سیلبرت، بیان کند.

وی اظهار داشت که این شرکت به جای اینکه برای مشتریان خود مفید باشد، به دستکاری قیمت بیت کوین علاقه مند است. به گفته شیف، گری اسکیل سعی دارد بازار بیت کوین را با استفاده از محصول GBTC خود دستکاری کند.


بیت کوین چیست؟ هرآنچه که باید بدانید


این مشوق طلا بار دیگر توییت کرده و در مورد اهداف گری اسکیل برای خرید بیت کوین شک کرده است، زیرا محصول اصلی آن GBTC اکنون با کسر (دیسکانت) 13.88 درصدی نسبت به ارزش خالص دارایی معامله می شود. به گفته وی: «گری اسکیل دارندگان سهام GBTC را مجبور می کند که به جای پرداخت 87 سنت برای بیت کوین، 1 دلار پرداخت کنند.»

پرمیوم یا دیسکانت ارزش خالص دارایی (NAV) زمانی اتفاق می افتد که قیمت بازار صندوق از NAV آن بالاتر یا پایین تر بیاید. اگر قیمت بازار بالاتر از NAV باشد، گفته می شود که صندوق با پرمیوم معامله می شود. اگر قیمت پایین تر باشد، با دیسکانت معامله می شود.

شیف اظهار داشت که گری اسکیل بیشتر از جلب رضایت مشتری های خود به دستکاری قیمت بیت کوین علاقه مند است زیرا از آنها پول نقد اضافی می گیرد.

صندوق های لایت کوین و بیت کوین کش، پرمیوم بسیار بالایی در گری اسکیل دارند. برای لایت کوین 859.42 درصد و برای بیت کوین کش از238.69 درصد تشکیل می شود.

همانطور که قبلا توسط یو تودی گزارش شده بود، شیف اظهار داشت كه كاهش پرمیوم GBTC به معنای کاهش سرمایه گذاری در بیت کوین است.

پیتر شیف مایکل سایلور را به چالش می کشد

در اوایل امروز، مدیر عامل یورو پسیفیک کپیتال، رئیس مایکرو استراتژی مایکل سایلور را در توییتر تگ کرد، و این مبلغ برجسته بیت کوین را به چالش کشید تا در مورد بیت کوین با او بحث کند.

یک روز قبل از آن، سیلور در یک برنامه تلویزیونی شرکت کرد و در آن با فرانک گیوسترا، یکی از طرفداران طلا و منتقد بیت کوین در مورد بیت کوین مناظره کرده بود.

مایکل سیلور به این چالش پاسخ نداده است.

کد خبر: 1400021814MGMMMF

مطالب مرتبط:

بیت کوین یک پرچین در برابر چیزی نیست

بیت کوین بزرگترین کلاهبرداری تاریخ است؟

بیل گیتس: بیت کوین برای کره زمین مضر است

سناتور آمریکایی: بیت کوین پایان بدی خواهد داشت

هشدار بیل گیتس به سرمایه‌گذاران خرد برای خرید بیت کوین

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین دایمند (BCD)

بیت کوین دایمند (BCD) یک هارد فورک از بیت کوین است. فورکی که در بلوک 495866 اتفاق می افتد، و تغییراتی از جمله الگوریتم...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

شباهت رمزارزها و بانک ها: سقوط بیت کوین به 4،000 دلار

اقتصاد مدرن بر مبنای بانک ها است. سرتاسر دنیا در کشورهای مختلف هزاران هزار بانک وجود دارند و چرخ های اقتصاد جهانی را به...

مطالب داغ هفته