پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

مغز متفکر کلاهبرداری کریپتویی 25 میلیون روپیه‌ای در هند دستگیر شد

یک مرد 60 ساله که ادعا شده سرکرده یک کلاهبرداری رمزارزی به مبلغ 25 میلیون روپیه (340 هزار دلار) بوده، در فرودگاه بین‌المللی گراندی دهلی دستگیر شد.

به گزارش سکه‌نیوز به نقل از کوین‌تلگراف، «اومش ورما» که پیشتر جواهرفروش بوده، وقتی از دبی برمی‌گشت در فرودگاه دهلی توسط واحد جرایم اقتصادی پلیس هند دستگیر شد.

پلیس ورما را متهم کرده که به همراه پسرش «بهارات» از صدها نفر برای سرمایه‌گذاری در طرحی به عنوان «صرافی پلوتو» با وعده سود ماهانه 20 تا 30 درصد پول گرفته است.

او در ازای دریافت پول از سرمایه‌گذاران، به آن‌ها رمزارز به نام Coin Zarus می‌داده، اما مدت کوتاه بعد از راه‌اندازی این طرح در نوامبر سال 2017، پرداخت سود قطع شده و ورما ناپدید شد؛ تا اینکه در سال 2018 رد او را در دبی گرفتند.

براساس گزارش هندوستان تایمز، «صرافی پلوتو» همچنین اولین نرم‌افزار موبایلی رمزارز را در هند راه‌اندازی کرده و گفته بود با این نرم‌افزار صرفا با یک شماره موبایل می‌تواند اقدام به خرید، فروش و ذخیره بیت‌کوین کرد.

ورما یک بار دیگر نیز در دسامبر 2017 در یک پرونده قاچاق طلا متهم و دستگیر شده بود.

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته