شنبه 1 اردیبهشت 1403

ربات‌های جاسوس تراکنش‌های اتریوم به تله افتادند

محققان ربات‌های فرانت‌رانری را که با جاسوسی از تراکنش‌های اتریوم به دنبال کسب منفعت از تغییر قیمت این رمزارز بودند، به تله انداختند.

به گزارش سکه‌نیوز به نقل از تارنمای کریپتونیوز، شناخت بدافزارهای موسوم به فرانت‌رانر (Frontrunner) که برای کسب منفعت از تراکنش‌های کریپتویی دیگران جاسوسی می‌کنند، برای هرچه بیشتر امن کردن سامانه‌های رمزارزی ضروری است.

پژوهشگران تارنمای کیف پول ZenGo به تازگی نوعی از این بدافزارها را به تله انداخته‌اند. به گفته این محققان، فرض کنید کسی قصد خرید مقداری رمزارز اتریوم را از صرافی Uniswap دارد و حجم این خرید به قدری قابل توجه است که می‌تواند ارزش اتریوم را بالا ببرد.

یک راه برای سود بردن از این سناریو، این است که درست پیش از انجام این تراکنش حجیم که هنوز قیمت اتریوم پایین است، کسی اقدام به خرید این رمزارز کند؛ و دقیقا وقتی که تراکنش حجیم انجام شد و قیمت اتریوم بالا رفت، رمزارز خریداری شده را بفروشد.

پژوهشگران ZenGo برای مطالعه ربات‌های فرانت‌رانر، با حجم کمی از رمزارز قفل شده توانستند آن‌ها را به تله بیاندازند. آن‌ها سپس کارایی ربات‌ها در شکار طعمه و میزان احتمال تشخیص تراکنش توسط ربات‌ها را بررسی کردند. این کار فرصتی را برای تیم این شرکت فراهم آورد تا بتواند راه‌های از بین بردن این ربات‌ها را آزمایش کند.

محققان در ابتدا از یک طعمه 0.035 اتریومی به ارزش 21 دلار استفاده کردند که در عرض 3 دقیقه توسط ربات‌ها شکار شد. طعمه بعدی 0.055 اتریوم بود که شکار آن به چند ثانیه هم نکشید.

پژوهشگران ZenGo  در عین حال گفتند ربات‌های بسیار پیشرفته‌تری هم هستند که برای چنین تراکنش‌های کم حجمی خطر نمی‌کنند و صرفا به دنبال تراکنش‌های بالا هستند.

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته