شنبه 6 مرداد 1403

رمزارزها سوئیفت را از دور خارج می‌کنند

مقام ارشد بانک مرکزی روسیه گفت که رشد ارزهای دیجیتال احتمالا سامانه پرداخت بانکی بین‌المللی موسوم به سوئیفت (SWIFT) را با چالش مواجه و در نهایت آن را از دور خارج می‌کند.

به گزارش سکه‌ نیوز به نقل از خبرگزاری راشاتودی، «اولگا اسکوروبوگاتووا» معاون بانک مرکزی روسیه گفت که نهادهای تنظیم مقررات در بیش از 30 کشور جهان در حال تلاش برای انتشار نسخه دیجیتال ارز ملی خود هستند و با این روند، ظرف 5 تا 7 سال آینده کشورهای بسیاری ارز دیجیتال خود را معرفی خواهند کرد.

اسکوروبوگاتووا افزود: در چنین شرایطی ما با مسائل یکپارچه‌ سازی مستقیم روبرو خواهیم شد. در این صورت، سوئیفت دیگر ضرورتی نخواهد داشت، چراکه تعامل در این سامانه نیازمند نوع دیگری از فناوری است.

او در عین حال این احتمال را رد نکرد که این شبکه بین‌المللی مالی (سوئیفت) ممکن است به پلتفرمی برای ارزهای جدید ملی تبدیل شود.

سامانه سوئیف امکان تعاملات بین بانکی را برای بیش از 11 هزار موسسه مالی در بیش از 200 کشور جهان تامین می‌کند؛ برخی کشورهای غربی تهدید کرده‌اند که ممکن است به عنوان بخشی از تحریم‌هایشان علیه روسیه، دسترسی این کشور را به سامانه سوئیفت قطع کنند.

بانک مرکزی روسیه اوایل سال جاری میلادی گفت که امکان تبادل بین‌المللی روبل دیجیتال وجود دارد، اما این در صورتی است که طرف مبادله نیز ارز دیجیتال داشته باشد.

براساس داده‌های بانک تسویه حساب بین‌المللی (BIS)، تا ماه ژوئیه سال 2020 دست‌کم 36 کشور اقدام به انتشار مطالعات خود پیرامون ارز دیجیتال کرده‌اند.

 

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته