پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

رونمایی از ارز دیجیتال بانک مرکزی ترکیه در 2021

رئیس کل بانک مرکزی ترکیه اعلام کرد: این کشور در نیمه دوم سال 2021 ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را به صورت آزمایشی به بهره برداری می رساند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین دسک، «ناجی اقبال»، رئیس کل بانک مرکزی ترکیه، روز جمعه به اعضای پارلمان این کشورگفت: پرونده ارز دیجیتال بانک مرکزی که پیش از این نیمه کاره مانده بود، در سال 2021 به مرحله اجرای آزمایشی می رسد.

در این راستا رسانه های ترک زبان به طور گسترده از وی به شرح زیر نقل می کنند: «یک پروژه تحقیق و توسعه در مورد پول دیجیتال آغاز شده است. در حال حاضر مرحله مفهومی این پروژه به پایان رسیده است. هدف ما شروع بهره برداری آزمایشی آن در نیمه دوم سال 2021 است».

اظهار نظرهای غافلگیرانه «اقبال» ترکیه را در مسیر سریع بهره برداری از ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) قرار می دهد. ترکیه به ندرت مطالب مربوط به ارز دیجیتال را فاش می کند. بانک تسویه حساب های بین المللی (BIS) ، که در محافل پولی به عنوان «بانکی برای بانک های مرکزی» شناخته می شود، حتی ترکیه را به عنوان دارنده یک پروژه فعال CBDC در بانک اطلاعاتی خود ثبت نمی کند.

با این حال ترکیه در حال پیشی گرفتن از بسیاری از پروژه های معروف CBDC است. اگرچه 80 درصد از بانک های مرکزی طبق اعلام BIS ارز دیجیتال بانک مرکزی را در برنامه های خود دارند، اما تعداد معدودی از قبیل سوئد، چین و باهاما آن را به مرحله آزمایش رسانده اند.

با این وجود جزئیات پروژه CBDC خود ترکیه همچنان مبهم است. این در حالی است که پیش از آن نشریه «Koin Bülteni» در ماه سپتامبر گزارش داد که بانک مرکزی برای تیم تحقیق و توسعه ارزهای دیجیتال خود کارشناسانی استخدام می کند.

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته