پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

ریپل SEC را متهم به ایجاد اختلال در بازار کرد

شرکت ریپل گفت که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) پس از متهم کردن این شرکت به فروش غیرقانونی اوراق بهادار کرد، باعث ایجاد آشوب غیرضروری در بازارهای رمزارز شد.
به گزارش سکه نیوز به نقل از دیلی هودل، ریپل در چهارمین گزارش فصلی سال 2020 خود به توقف معاملات XRP در بسیاری از پلتفرم های آمریکایی به عنوان عامل مهم سقوط رمزارز اشاره کرد که توسط SEC کلید زده شد.
در گزارش ریپل آمده است: «شکایت SEC آب را به صورت غیرضرور برای صرافی ها، بازارگردان ها و معامله گران گل آلود کرد. باعث تأسف و ناراحتی است که برخی شرکای بازار نیز به ویژه در ایالات متحده اینگونه واکنش نشان دادند.»
ریپل گفته که 33 عامل را در بازار شناسایی کرده که نوعی محدودیت علیه XRP در پی شکایت SEC اعمال کردند؛ اگرچه بسیاری از آن ها فعالیت را تعلیق کردند و اقدام به خارج کردن XRP از لیست خود نکردند.

بیشتر بخوانید: ریپل چیست؟ همه نکات ریپل و XRP

این شرکت همچنین SEC را مسئول ویران کردن ارزش XRP دانست و گفت که 12 درصد از ارزش کل این توکن در این فراینده کاسته شد. ریپل نبود شفافیت در مقررات مربوط به این حوزه را در آمریکا خطرناک توصیف کرد و آن را مانع نوآوری و توسعه دانست.
ریپل تخمین زده است که در سه ماهه آخری سال 2020 روزانه 200 میلیون دلار XRP از این شکایت متأثر شده است. با این وجود، بسیاری از فعالان بازار رمزارز اقدام به ادامه معاملات خود با XRP در خارج از آمریکا کردند که این از نظر ریپل نشانه عقب ماندن آمریکا از رقبای بین المللی خود در این زمینه است.

مطالب مرتبط: 

افشای جزئیاتی از دفاعیه ریپل در مقابل SEC

SEC سه نفر را به اتهام همکاری در کلاهبرداری ICO محکوم کرد

دفاع ریپل از فروش XRP در مقابل اتهامات وارده توسط SEC

ریپل پس از شکایت SEC هم ۱۵ مشتری جدید جذب کرد

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته