جمعه 7 اردیبهشت 1403

سردمداران تکنولوژی بلاک چین و رمزارزها را بشناسیم

کشور آمریکا به دلیل سطوح بالای آزادی که برای نهادهای تجاری در نظر می گیرد همواره به عنوان مهد تکنولوژی بلاک چین و توسعه صنعت رمزارزها شناخته می شود، اما از سوی دیگر کشور پورتوریکو نیز به عنوان یکی از کشورهای دوستدار تکنولوژی های نوظهور شناخته می شود.

جیک یوکوم پیات، مدیر ارشد اجرایی و متخصص بازارهای تجاری اعتقاد دارد در طی 13 سال گذشته که رمزارزها وارد چرخه تبادلات بازار سرمایه شده اند تا کنون قوانین و موازین قضایی و حقوقی بسیاری وضع شده است اما با این اوصاف می توان ایالات متحده آمریکا را به عنوان بهترین کشور دوستدار تکنولوژی نوظهور بلاک چین و صنعت رمزارزها در نظر گرفت.

به دلیل سطوح بالای آزادی های مدنی و حمایت همه جانبه و فراگیر از آزادی بیان در ایالات متحده آمریکا، این کشور کماکان به عنوان بهترین کشور در زمینه توسعه فناوری بلاک چین و صنعت رمزارزها شناخته می شود

 ایالات متحده آمریکا، به عنوان بهترین کشور در زمینه توسعه فناوری بلاک چین و صنعت رمزارزها شناخته می شود.

 

آقای یوکوم پیات اعتقاد دارد اگرچه ایالات متحده آمریکا با مشکلات سیاسی و مدنی بسیاری دست و پنجه نرم می کند و قوانین قضایی مصوب در پارلمان و مجلس سنای این کشور زمینه را برای ادامه فعالیت نهادهای فناوری فعال در حوزه دارایی های دیجیتال سخت کرده است، اما با این اوصاف به دلیل سطوح بالای آزادی های مدنی و حمایت همه جانبه و فراگیر از آزادی بیان در این کشور، کماکان آمریکا به عنوان بهترین کشور در زمینه توسعه فناوری بلاک چین و صنعت رمزارزها شناخته می شود.

از سال 2017 به این طرف، وزارت دادگستری آمریکا به همراه سازمان بورس و اوراق بهادار این کشور با تصویب قوانین قضایی سخت گیرانه عملاً شرایط را برای فعالیت نهادهای رمزارز سخت کرده اند. در اوایل سال جاری، تام امر، نماینده مجلس سنای آمریکا در مصاحبه خود اعلام کرد الزامات حقوقی و موانع قضایی وزارت دادگستری این کشور برای نهادهای فناوری نگران کننده است و امکان دارد این قوانین و موازین سخت گیرانه باعث شود شرکت های فناوری بلاک چین از محیط تجاری آمریکا خارج شوند.

با این اوصاف می توان نتیجه گیری کرد که آقای یوکوم پیات بیشتر به سطوح آزادی عقیده در ایالات متحده آمریکا عطف نظر دارد تا سطوح قوانین اجرایی و قضایی در این کشور.

برای مطالعه آخرین اخبار بلاک چین کلیک کنید

پورتوریکو در زمینه پذیرش تکنولوژی بلاک چین و حمایت از توسعه صنعت رمزارزها پیشتاز است.

پورتوریکو در زمینه پذیرش تکنولوژی بلاک چین و حمایت از توسعه صنعت رمزارزها پیشتاز است.

 

راب ویگلیون، مدیر ارشد اجرایی و متخصص بازارهای رمزارز اعتقاد دارد کشور پورتوریکو در زمینه پذیرش تکنولوژی بلاک چین و حمایت از توسعه صنعت رمزارزها، پیشرو دیگر کشورهای جهان است. آقای ویگلیون به سیستم قضایی و حقوقی کشور پورتوریکو اشاره کرد و گفت وجود قوانین منعطف در ارتباط با فعالیت نهادهای فناوری و صدور فرمان های مالیاتی ویژه باعث شده است کشور پورتوریکو به عنوان پیشرو کشورهای جهان در زمینه نهادینه سازی صنعت رمزارزها شناخته شود.

در کشور آمریکا رمزارزها به عنوان دارایی شناخته نمی شوند. به همین دلیل تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی در آمریکا موظف هستند اطلاعات مرتبط با اندوخته رمزارز خود را به صورت واضح در اختیار مقامات ارشد سازمان مالیات این کشور قرار دهند.

کشور پورتوریکو از طرف دیگر به دلیل قوانین مالیاتی منعطف، به مقصد نهایی بسیاری از شرکت های رمزارز و توسعه دهندگان تکنولوژی بلاک چین تبدیل شده است.

منبع: کوین تلگراف.

 

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته