جمعه 7 اردیبهشت 1403

سرمایه گذاران رمزارز تلگرام: پولمان را پس بدهید

پس از شکست خوردن طرح ارائه رمزارز «TON» شرکت تلگرام، اکنون سرمایه گذاران ناراضی منتظر بازپس گرفتن سرمایه خود هستند و حتی برخی از آنها قصددارند از پاول دوروف شکایت کنند.
به گزارش سکه نیوز به نقل از کریپتونیوز، سرمایه گذاران ناراضی که عرضه اولیه رمزارز این شرکت را خریده بودند، اکنون ادعا می کنند پاول دوروف( بنیانگذار تلگرام) باید سهام خود در این شرکت را بفروشد و بدهی اش را پرداخت کند.
هنگامیکه توکن «TON» عرضه شد، سرمایه گذاران در کل ۱.۷ میلیاردلا در آن سرمایه گذاری کردند. اما این پروژه عملا متوقف شد زیرا سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا از لحاظ قانونی ایراداتی به آن وارد کرد.
دوروف بعدا به سرمایه گذاران اعلام کرد می توانند بلافاصله ۷۷ درصد از سرمایه اولیه خود را پس بگیرند یا یک سال منتظر بمانند و ۸۷ درصد آن را دریافت کنند. عده ای که گزینه دوم را انتخاب کردند، اکنون منتظرآوریل سال جاری هستند تا سرمایه خود را پس بگیرند.
دوروف در ژوئن ۲۰۲۰ ادعا کرد ۱.۲ میلیارد دلار از سرمایه دریافتی را به شکل مستقیم و قراردادهای وام، بازپرداخت کرده است.
اما به نوشته فوربس روسیه، برخی از سرمایه گذاران از انتظار خسته شده اند و بسیاری همچنان منتظر دریافت سرمایه شان هستند.
این رسانه به نقل از منبع آگاه ادعا می کند، دوروف این پول را در تلگرام سرمایه گذاری کرده است.
فوربس می گوید: «دوروف ۱.۷ میلیارد دلار سرمایه جمع آوری کرد و در نهایت او مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار را برای خودش نگه داشت. او باید بخشی از
تلگرام یا کل شرکت را بفروشد و پول سرمایه گذاران را پرداخت کند. او سرمایه را به جای «TON» صرف پیام رسان تلگرام کرده است»
از سوی دیگر ممکن است اوضاع وخیم تر شود. همین رسانه به نقل از پاول چرکاشین مدیر شرکت «مایند راک کپیتال» (که در پروژه رمزارز تلگرام سرمایه گذاری کرده) گفته که چند گروه از سرمایه گذاران تصمیم دارند از دوروف شکایت کنند.

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته