شنبه 1 اردیبهشت 1403

سقوط طلا به پایین ترین سطح 9 ماه اخیر پس از اظهارات رییس فدرال رزرو

طلا روز جمعه به پایین ترین سطح در حدود 9 ماه اخیر سقوط کرد و برای سومین کاهش هفتگی متوالی آماده شد، زیرا نرخ دلار و سوددهی اوراق قرضه پس از اظهارات جروم پاول رئیس فدرال رزرو مبنی بر اینکه افزایش سوددهی بی قاعده نیست، افزایش یافت.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا 0.3 درصد کاهش یافت و به 1692.13 دلار رسید. طلا در این هفته تاکنون، 2.3 درصد کاهش یافته است.

معاملات آتی طلای ایالات متحده با 0.6 درصد افت به 1690.40 دلار رسید.

پاول روز پنجشنبه گفت اگرچه افزایش سوددهی قابل توجه است، اما او معتقد نیست که فدرال رزرو برای کاهش آنها مجبور به مداخله است. جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار OANDA گفت: «پاول به اندازه کافی هم جهت با بازار ها نبود و به نوعی به سوددهی بالاتر آمریكا چراغ سبز نشان داد و گفت كه با این كار مشکلی ندارد.»

هالی گفت: «همه علائم نشان دهنده تداوم وضعیت فعلی سوددهی اوراق قرضه است.»، و افزود كه به نظر می رسد طلا به زیر سطح فعلی برسد و ضررهای عمیق تری به منطقه 1600 دلاری وارد كند.

سوددهی 10 ساله اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده بالای 1.5 درصد بود، در حالی که دلار به بالاترین سطح در سه ماه گذشته رسید. سوددهی بالاتر باعث افزایش هزینه فرصت نگه داشتن شمش بدون بازده می شود.

ایلیا اسپیواک استراتژیست ارزی DailyFX گفت: «اظهارات پاول این مفهوم را تقویت می كند كه فدرال رزرو به آهستگی در جهت عادت دادن بازار به عدم وجود پشتیبانی اساسی از طریق سیاست گذاری ها پیش می رود.»

دارایی های بزرگترین صندوق قابل معامله با مبادلات طلا در جهان، SPDR Gold Trust GLD به پایین ترین حد از ماه مه در روز پنجشنبه سقوط کرد.

هر اونس نقره با کاهش 0.5 درصدی به 25.17 دلار رسید و در هفته 5 درصد افت داشت که بدترین وضعیت از اواخر ماه نوامبر است. پالادیوم 0.2 درصد کاهش یافت و به 2334 دلار رسید و پلاتین با 0.6 درصد کاهش به 1119.53 دلار رسید.

کد خبر: 1399121505MGHMMMF

مطالب مرتبط:

بانک سنگاپور: رمزارز می تواند جایگزینی برای طلا باشد

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته