جمعه 10 فروردین 1403

سوئیس در یک قدمی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC)

بانک ملی سوئیس و بانک تسویه حساب های بین المللی نمی خواهند به خاطر سیستم مالی، مزایای احتمالی حاصل از قدرت بلاک چین را از دست بدهند.

بانک تسویه حساب های بین المللی و بانک ملی سوئیس با استفاده از فناوری بلاک چین در حال بررسی مزایای ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) هستند.

این ابتکار جدید که پروژه هلوتیا نامیده می شود، حاصل سرمایه گذاری مشترک محور جدیدی متشکل از بانک تسویه حساب های بین المللی، بانک ملی سوئیس و شش گروه برتر از بورس سهام سوئیس است

طبق اطلاعیه منتشره در سوم دسامبر، محور ابداعی بانک تسویه حساب های بین المللی و بانک مرکزی سوئیس موفق به تکمیل دو مورد از اثبات کننده های مفاهیم شده است  و سیستم های پرداختی موجود را به دفتر کل توزیع شده مرتبط می سازد و دارایی های علامت گذاری شده را با فروش عمده ارز دیجیتال بانک مرکزی تسویه می کند.

این ابتکار جدید که “پروژه هلوتیا”  نامیده می شود، حاصل سرمایه گذاری مشترک محور جدیدی متشکل از بانک تسویه حساب های بین المللی، بانک ملی سوئیس و شش گروه برتر از بورس سهام سوئیس است.

پروژه هلوتیا با صدور روش های فروش عمده ارز دیجیتال بانک مرکزی در پلتفرم دارایی دیجیتال توزیع شده مختص شش گروه یا شش سازمان بورس دیجیتال است و به بررسی اصول فنی و قانونمند شدن دارایی های دیجیتال واگذار شده می پردازد. انتظار می رود پلت فرم نوین در آینده ای نزدیک با ارائه صدور، معامله، تسویه، مدیریت و حفاظت از دارایی های توکنیزه عرضه شود.

 

برای مطالعه اخبار بلاک چین کلیک نمایید

 

بانک مرکزی سوئیس نمی خواهد فرصت های توسعه سیستم مالی با فناوری های نوظهور را از دست بدهد

موسسات مالی معتقدند، با توجه به اینکه بانک مرکزی سوئیس بخش عمده ارز دیجیتال بانک مرکزی را صادر می کند در این آزمون نباید تداخلی پیش بیاید.

آندره موچلر یکی از اعضای هیئت مدیره بانک ملی سوئیس اظهار داشت، بانک مرکزی سوئیس نمی خواهد فرصت های توسعه سیستم مالی با فناوری های نوظهور را از دست بدهد.

” صرف نظر از اینکه کدام فناوری ها بازارهای مالی آینده را تسخیر می کنند، امنیت و اعتبار ساختار مالی سوئیس باید محفوظ بماند. اگر فناوری دفتر کل توزیع شده بتواند گسترش کارآمدی در امنیت تجاری و تسویه ارائه نماید، بانک ملی سوئیس نیز آماده خواهد شد.”

اگرچه پروژه هلوتیا نشان دهنده مزایای فناوری دفتر کل توزیع شده برای آینده سیستم مالی و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی است، اما هنوز توافق مشخصی در مورد ضرورت وجود این فناوری در عرضه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی به دست نیامده است.

قبلا به نظر می رسید مدیران اجرایی بانک ملی سوئیس و بانک فدرال آلمان در سپتامبر 2020 به این توافق رسیدند که پروژه های خرده فروشی جهانی ارز دیجیتال بانک مرکزی، نیازی به بلاک چین ندارد.

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته