پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

شکایت و تحریم های پی در پی؛ سرنوشت XRP چه می‌شود؟

چندی پیش بود که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در اقدامی بحث برانگیز از ریپل در خصوص فروش غیرمجاز XRP و بدلیل آنچه «یک دارایی ثبت نشده بودن» عنوان شد، شکایت کرده بود، اما این بار ریپل با شکایتی جدید روبه‌رو شده که ممکن است دارایی های این شرکت را به خطر بیاندازد. حال سوال این است که در نتیجه این شکایت ها قیمت ریپل به کجا خواهد رسید؟

به گزارش سکه نیوز، «برد گارلینگهاوس»، مدیرعامل ریپل در خصوص شکایت SEC در توئیت خود نسبت به این موضوع نیز ابراز نگرانی کرده است که این اقدام SEC در راستای جلوگیری از پیشرفت رمزارزها در آمریکا است و تلاش دارد که این پیشرفت را به بیت کوین و اتریوم محدود سازد.

بدون شک چنین اقدامی می تواند به ضرر همه رمزارزها تمام شود و گارلینگهاوس این اقدام را حمله به کل صنعت می داند.

گارلینگهاوس همچنین گفته است: «ما می دانیم که فناوری بلاک چین و رمزارزها این گونه متوقف نمی شوند. ریپل نیز همچنان از نماد XRP استفاده خواهد کرد؛ زیرا بهترین دارایی دیجیتال برای پرداخت به دلیل سرعت، هزینه، مقیاس پذیری و بازده انرژی است و در بیشتر از 200 صرافی جهانی خرید و فروش می شود و به رشد خود ادامه خواهد داد.»

به گفته مدیرعامل ریپل: «اقدام SEC خارج از دستورالعمل کشورهای G20 و دولت ایالات متحده بوده است. اشتباه نکنید، ما آماده جنگ و پیروزی هستیم؛ این نبرد تازه آغاز شده است».

با این وجود قیمت ریپل در همان روزها به شدت کاهش یافت و تا کنون نیز نشانه هایی از رشد آن دیده نشده است. اما کار به همان شکایت ختم نشد.

این بار شرکت سرمایه گذاری «تتراگون» (Tetragon Financial Group) از ریپل به دلیل کاهش ارزش دارایی های خود شکایت کرده است و باور دارد که باید دارایی های این شرکت توقیف شود.

این شرکت که در سال 2019 حدود 200 میلیون دلار روی ریپل سرمایه گذاری کرده بود، اکنون بر این باور است که سرمایه اش در پرونده دادگاهی ریپل، مسدود شده و خواهان دارایی خود است. به هیمن خاطر از دادگاه درخواست کرده است که دارایی های شرکت ریپل را توقیف کند.

با وجود این که ارز XRP وضعیت تقریبا مستقلی نسبت به پلتفرم ریپل دارد، هنوز همه سرمایه گذاران این دو را به هم مربوط می دانند و شکست ها به ریپل باز می گردد.

با ایجاد این شکایت، کار ریپل تا حدودی سخت تر شده است، اما هنوز امیدواری هایی برای این شرکت وجود دارد.

در ادامه هجمه ها علیه ریپل، پلتفرم های صرافی های بزرگی همچون Coinbase, Binance.US, OKCoin و جدیدا Blockchain.com در اقدامی تحریمی معاملات XRP را متوقف کرده یا آن را محدود ساخته اند.

در مقابل این اقدامات، چندی پیش عده ای از سرمایه گذاران و طرفداران ریپل، دادخواستی را در سایت سازمان ملل قرار دادند مبنی بر درخواست رسمی شدن ارز XRP . این در حالی است که هنوز امضا کنندگان این دادخواست به حدنصابی نرسیده است که مورد بررسی قانونی قرار گرفته و در دادگاه قرائت شود.

در نتیجه قیمت XRP پس از افت 60 درصدی ماهانه، همچنان در بازه 22 سنتی قرار دارد و کارشناسان برای ادامه راه آن دو سناریو را پیش بینی می کنند.

اگر وضعیت ریپل در دادگاه به گونه ای باشد که شکست بخورد، این امکان وجود دارد که قیمت XRP حتی تا 14 سنت نیز کاهش پیدا کند؛ چرا که بدون شک خروج سرمایه ای جدی از آن صورت خواهد گرفت.

اما در مقابل اگر ریپل پیروزمندانه از دادگاه خارج شود، شاهد آن خواهیم بود که XRP از 40 تا 60 سنت رشد خواهد کرد و این مساله می تواند جذابیت سرمایه گذاری را در آن به شدت افزایش دهد. این در حالی است که هیچ کس هنوز نمی داند که سرنوشت ریپل در دادگاه چه خواهد بود.

شاید پرسیده باشید: ریپل چیست؟!

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته