جمعه 10 فروردین 1403

احتمال عبور ارزش استیبل کوین‌ها از 100 میلیارد دلار

بسیاری از کارشناسان بازار رمزارز پیش بینی می کنند در سال جاری ارزش استیبل کوین ها در بازار جهانی از 100 میلیارد دلار بیشتر شود. حال آنکه ارزش آن در شرایط فعلی 6 برابر شده است. این درحالی است که نگرانی های قانونگذاران درباره استیبل کوین ها یک مانع اصلی در مسیر رشد آنها به شمار می رود.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کریپتو نیوز، احتمالا 2021 میلادی سالی است که استیبل کوین ها به عمق بیشتری از بازارهای غیر رمزارزی نفوذ می کنند و برخی کارشناسان با توجه به آمار این صنعت حتی پیش بینی می کنند حجم کل استیبل کوین ها سه برابر شود و از 100 میلیارد دلار در سال جاری بگذارد.

سرمایه استیبل  کوین ها در بازار نسبت به سال گذشته 6 برابر بیشتر شده و از مرز 35 میلیارد دلار گذشته است. این در حالی است که  حجم تجارت در صرافی های رمزارز گسترش یافته ، DeFi شکوفا شده و ازسوی دیگر تقاضا برای «دلارهای اینترنتی» نیز میان مردم عادی و کسب و کارها به شدت رشد کرده است.

«متیو گولد» یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد اجرایی در شرکت Unstoppable Domains می گوید: «من هیجان زیادی درباره استیبل کوین ها دارم و پیش بینی می کنم حجم آنها در 2021 میلادی به 100 میلیارد دلار برسد. دسترسی آسان به محصولات مالی برای همه در این سیاره خاکی همیشه جذاب بوده است.»

البته او تنها کسی نیست که پیش بینی می کند ارزش استیبل کوین ها به این سطح برسد.

«سیمون سئوجون کیم» مدیر ارشد اجرایی در شرکت بلاک چین Hashed در کره جنوبی تخمین می زند در 2021 میلادی حجم استیبل کوین ها در بلاک چین های عمومی فراتر از این رقم خواهد بود.

او اخیرا گفته بود: «عاقلانه است که حامیان بلاک چین های عمومی پیش بینی کنند استیبل کوین ها در بازار رمزارز، DeFi و حوزه های متنوع فناوری مالی از جمله پرداخت، نگهداری و سرمایه گذاری اهمیت بیشتری می یابند.»

همزمان شرکت سرمایه گذاری بزرگ «بلاک چین کپیتال» تخمین می زند سال جاری میلادی، حجم صدور استیبل کوین های مبتنی بر دلار دربازار  از 150 میلیارد دلار گذر می کند.

همچنین به گفته جاناتان زاره مدیر بازرایابی دراپلیکیشن پیام رسان «استاتوس» در سال 2021  میلادی شاهد افزایش استفاده از استیبل کوین ها در بازارهایی خارج از پلتفرم های DeFiخواهیم بود. همچنین با افزایش اعتماد مردم به آنها سرویس و محصولات بیشتری برهمین اساس در بازار عرضه خواهد شد.

مردم تصمیم می گیرند

«پائولو آردوینو» مدیر فناوری در شرکت «تتر» (صادر کننده استیبل کوین مشهور تتر) و شرکت خواهر آن یعنی صرافی بیت فینکس نیز معتقد است 2021 سالی است که استیبل کوین ها به عمق بازارهای غیر رمزارزی وارد می شوند و در نتیجه این امر میزان استفاده از آنها رشد می کند.

به گفته او ارزهای دیجیتالی به یک هنجار در بازار تبدیل می شوند و ماه شاهد تمایز بین استفاده از استیبل کوین برای انجام تراکنش با جریان مالی فیات خواهیم بود. او در ادامه می افزاید: «مردم در سیستم مالی جدید تصمیم می گیرند  از چه محصولی استفاده کنند.»

این مدیر ارشد فناوری در این باره می گوید: «همزمان با آنکه  کاربران جدید وارد بازار می شوند و دانش آنها افزایش می یابد، آنها از استیبل کوین برای ذخیره ارزش سرمایه شان استفاده می کنند. این امر تلمیحات جالبی برای افرادی دارد که وجه نقد در ترازنامه های خود حفظ می کنند.»

آردوینو درباره تتر نیز معتقد است هرچند پیش بینی موفقیت بلند مدت،  به دلیل تغییرات محیط  کارسختی است، اما شرکت می خواهد این سکه نقشی کلیدی در اکوسیستم رمزارزی ایفا کند و همچنان میان بلاک چین های برتر و مختلف همچنان کارآمد باشد.

در این میان کل صنعت رمزارز  به دقت کارزار قانونی میان تترف بیت فینکس و دادستانی نیویورک را پیگیری می کند و هنوز مشخص نیست نتیجه این روند چه خواهد بود. اما به هرحال طبق گزارش ها، در صورتیکه تصمیم به توقف فعالیت تتر گرفته شود، این فرایند در بازه های متناوبی انجام می شود تا از سرمایه گذاران محافظت شود. علاوه برآن جی هائو مدیر ارشد اجرایی OKEx  نیز قبلا گفته بود اگر در گذر زمان درسی آموخته باشیم، آن است که فضای رمزارز بسیار مقاوم است.

سایه قانونگذاران بر آینده درخشان استیبل کوین ها

«فیلیپ بخازی» مدیر ارشد اجرایی پلتفرم استیبل کوین «استیبل هاوس» می گوید: «نگاه کردن به تحولات چشم انداز قانونی صنعت بسیار جالب است.»

البته «ایلیا ماکسیمنکا»، بنیانگذار پلاسما پی (پلتفرم پرداخت های دیجیتال) معتقد است در سال جاری فقط استیبل کوین های متصل به دلار رشد نمی کنند. او می گوید: «در نقاط دیگرجهان  استیبل کوین ها مانند USDT و USDC  در 2020 رشد قابل توجهی داشتند . بنابراین طبیعی است استیبل کوین های مبتنی بر ارزهای فیات غیر از دلار محبوبیت بیشتری بیابند.»

در این میان «سیمون سئوجون کیم» تخمین می زند استیبل کوین های صادر شده براساس الگوریتم ها یا وثیقه های رمزارزی مانند DAI با ماهیت های عملیاتی و غیر متمرکز موفق تر از استیبل های کوین های تمرکز یافته هستند و بهتر می توانند در برابر موانعی مانند سواستفاده و سانسور مقاومت کنند.

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته