جمعه 10 فروردین 1403

قانون جدید سازمان بورس تايلند، در مورد استفاده از رمزارزها

طبق بخش نامه جدید دولت تایلند، شرکت های سهامی این کشور می توانند از رمزارزها به عنوان بخشی از سبد جذب سرمایه خود استفاده کنند.

طی نشست های پژوهشی بین مقامات ارشد سازمان بورس و اوراق بهادار تایلند، مصوب شد برخی از قوانین اجرایی این سازمان در ارتباط با شبکه های مالی دارایی های دیجیتال دستخوش تغییر شود. به این ترتیب شرکت های سهامی فعال در ذیل سازمان بورس و اوراق بهادار تایلند می توانند از رمزارزها و دارایی های دیجیتال برای جذب سرمایه استفاده کنند.

به گفته متخصصان اقتصادی تایلند، تصمیم دولت این کشور پس از اوج گیری استفاده از شبکه های رمزارز بین شهروندان تایلندی اتخاذ شده است. پس از انتخابات آمریکا و برگزیده شدن آقای بایدن به عنوان رئیس جمهور منتخب، شاخص بورس و اوراق بهادار در تایلند رشد چشمگیری پیدا کرده است. حجم ارزش مبادلات رسمی در بستر صرافی های سهام کشورتایلند روزانه 5 میلیارد دلار تخمین زده می شود.

قوانین مصوب دولت تایلند این امکان را به تمامی فعالان حیطه رمزارزها به ویژه نسل جوان می دهد تا با استفاده از رمزارزها وارد چرخه سرمایه و مبادلات اوراق بهادار شوند

قوانین مصوب دولت تایلند این امکان را به تمامی فعالان حیطه رمزارزها به ویژه نسل جوان می دهد تا با استفاده از رمزارزها وارد چرخه سرمایه و مبادلات اوراق بهادار شوند.

پیاده سازی سیاست گذاری های جدید این امکان را به شرکت های سهامی تایلند می دهد تا نقدینگی بیشتری را از بازارهای هدف جذب کنند. نسل جوان تایلند بیشتر از درگاه های غیر متمرکز رمزارز استفاده می کند. قوانین مصوب دولت تایلند این امکان را به تمامی فعالان حیطه رمزارزها به ویژه نسل جوان می دهد تا با استفاده از رمزارزها وارد چرخه سرمایه و مبادلات اوراق بهادار شوند.

طبق قانون جدید سازمان بورس و اوراق بهادار تایلند، شرکت های سهامی می توانند تنها 50 درصد از ارزش کل شبکه سرمایه خود را به صورت دارایی های دیجیتال ذخیره سازی کنند

طبق قانون جدید سازمان بورس و اوراق بهادار تایلند، شرکت های سهامی می توانند تنها 50 درصد از ارزش کل شبکه سرمایه خود را به صورت دارایی های دیجیتال ذخیره سازی کنند.

سازمان بورس تایلند طی ابلاغ حکم اجرایی به شرکت های تجاری فعال در بازار بورس این کشور، آنها را موظف کرده است بیش از 1 درصد از دارایی دیجیتال کاربران باید در کیف پول های سخت افزاری و 5 درصد نیز در کیف پول های نرم افزاری (متصل به شبکه جهانی اینترنت) ذخیره شود.

دولت تایلند در سال های گذشته با تصویب قوانین اجرایی جدید، زمینه را برای توسعه و پیشرفت صنعت رمزارزها آماده کرده است. به دلیل قوانین اجرایی منعطف و پشتیبانی دولت تایلند از صنعت امور مالی غیر متمرکز، تکنولوژی بلاک چین در این کشور طی سالیان گذشته رشد چشمگیری داشته است.
منبع: کوین تلگراف.

آیا می دانید بلاک چین چیست؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته