جمعه 10 فروردین 1403

آشنایی با کشور بلیز و قوانین ارزهای دیجیتال

بلیز (Belize) که پیش تر با نام هندوراس انگلیس شناخته می شد، جزو کشورهای حوزه کارائیب است که در ساحل شمال شرقی آمریکای مرکزی واقع شده است. بلیز از شمال غربی با مکزیک، از شرق با دریای کارائیب و از جنوب و غرب با گواتمالا همسایه است.

دیدنی های کشور بلیز را از اینجا مشاهده کنید

مساحت آن 22.970 کیلومتر مربع  است و 419.199 نفر جمعیت دارد. سرزمین اصلی آن حدود 290 کیلومتر  طول و 110 کیلومتر عرض دارد. این کشور کم جمعیت ترین کشور در آمریکای مرکزی است.

در سال 1492 با عبور کریستف کلمب در امتداد خلیج هندوراس ارتباط اروپا با این منطقه برقرار شد.کشور بلیز در سال 1840 مستعمره انگلیس شد و به هندوراس انگلیس معروف شد، و در 1862 مستعمره پادشاهی انگلیس شد. استقلال بلیز نیز در 21 سپتامبر 1981 به دست آمد.

بلیز جامعه متنوعی دارد که از فرهنگ ها و زبان های بسیاری تشکیل شده و نشان دهنده تاریخ غنی این کشور است. بلیز تنها کشور آمریکای مرکزی است که انگلیسی، زبان رسمی آن است، در حالی که کریولیز بلیزی زبان مادری بیش از یک سوم جمعیت این کشور است. بیش از نیمی از جمعیت چند زبانه هستند و اسپانیایی دومین زبان گفتاری آنها است.

شهرت این کشور به خاطر جشن های سپتامبر، صخره های مرجانی گسترده و موسیقی پونتا است.

اقتصاد بلیز

بلیز دارای یک اقتصاد کوچک و عمدتاً خصوصی است که اساساً مبتنی بر کشاورزی، و بازرگانی است. اخیرا هم اهمیت گردشگری و ساخت و ساز در این کشور بیشتر شده است. این کشور همچنین تولید کننده مواد معدنی صنعتی و نفت است.

از سال 2017، تولید نفت در بلیز حدود 2000 بشکه در روز بوده است. در کشاورزی نیز شکر، مانند زمان استعمار، همچنان محصول اصلی است که تقریبا نیمی از صادرات را تشکیل می دهد. این در حالی است که صنعت تولید موز بزرگترین صنعت در این کشور است.  دولت بلیز با چالش های مهمی برای ثبات اقتصادی رو به رو است. زیرساخت ها یک چالش بزرگ برای توسعه اقتصادی است و گفته می شود که بلیز دارای گرانترین برق منطقه است. عمده شرکای تجاری این کشور، ایالات متحده، مکزیک، انگلستان و اتحادیه اروپا هستند.

بلیز دارای چهار گروه بانک تجاری است که بزرگترین و قدیمی ترین آنها بانک بلیز است. سه بانک دیگر عبارتند از: بانک های میراث ، بانک آتلانتیک و اسکوشیابانک (بلیز).

واحد پول بلیز دلار بلیز است که وابستگی به دلار آمریکا دارد. علاوه بر این، بانک ها در بلیز امکان ایجاد حساب به افراد غیر مقیم را ارائه می دهند.

قوانین ارزهای دیجیتال در بلیز

در این کشور قوانینی که به صورت ویژه چگونگی سازوکار رمزارزها را وارد چارچوب قضایی کند، کماکان تدوین و تصویب نشده است. قوانین قضایی مرتبط با فعالیت نهادهای تجاری و مراکز مبادلات مالی در کشور بلیز توسط کمیسیون خدمات مالی این کشور ابلاغ می شود. این کمیسیون تا کنون برای شرکت های تجاری فعال در حیطه ارزهای دیجیتال و یا صرافی های رمزارز مجوز قانونی صادر نکرده است.

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

قوانین و مقررات رمزارزها در انگلیس

در این مقاله قصد داریم به برخی از اطلاعات دقیق در مورد ارزهای دیجیتال و قوانین مربوط به آنها در بریتانیا بپردازیم: وضعیت حقوقی:...

مطالب داغ هفته