جمعه 7 اردیبهشت 1403

سارقان رمزارز در اسپانیا دستگیر شدند

پلیس اسپانیا چهار مجرم را دستگیر کرده که بدون وب سایت یا پلتفرم مشخصی ۳۸۰ بیت کوین از مردم سرقت کرده اند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بیت کوین نیوز، پلیس اسپانیا ۴ نفر با ملیت های مختلف را به جرم ۱۵ میلیون دلار کلاهبرداری از طریق طرح پانزی (شبکه هرمی) دستگیر کرده که تعداد زیادی از قربانیان از آنها شکایت کرده اند. ترفند پانزی یک عملیات سرمایه‌گذاری کلاه‌بردارانه است. در این ترفند به سرمایه‌ گذاران سودهایی برگردانده می‌شود که از بهره‌های متعارف به شیوه‌ ای غیرعادی بالاترند. البته این سود از پول سرمایه‌گذاران بعدی تأمین می‌شود و شرکت یا فرد دریافت‌کنندهٔ سرمایه نیازی به انجام کار اقتصادی با پول دریافتی ندارد.

طبق گزارش «پلیسیا ناسیونال» ۴ فرد دستگیر شده از ملیت های مختلف آرژانتینی،  اسپانیایی و ایتالیایی هستند و بین ۲۳ تا ۳۶ سال دارند. آنها قربانیان را تشویق می کردند تا با انتقال بیت کوین هایشان به آنها به سود بالایی دست یابند.

به گفته مقامات، این کلاهبرداران ۳۸۰ بیت کوین معادل ۱۵ میلیون دلار از افراد سرقت کرده اند.

کلاهبرداران وب سایت یا پلتفرمی برای جذب مشتری نداشته اند و با تکیه بر ترویج کلامی قربانیان را به دام انداخته اند.  آنها به قربانیان می گفتند تا بیت کوین هایشان به یک شرکت منتقل می شود که اصلا وجود خارجی نداشته است.البته نام شرکت فاش نشده است.

مقامات هنوز تعداد قربانیان را فاش نکرده اند زیرا  تحقیقات در این باره ادامه دارد و احتمالا تعداد آنها بیشتر شود.

بیشتر بخوانید

سرقت رمزارز در کلاهبرداری تعویض سیم کارت

یک دارنده رمزارز در آمریکا قربانی کلاهبرداری تعویض سیم کارت شده و 27 هزار دلار ارز دیجیتال خود را از دست داد. به گزارش سکه...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته