پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

كرونا چه تاثيري در افزايش استفاده مردم از ارزهاي ديجيتال داشته است؟

رؤسای کل 26 بانک مرکزی در روسیه دور هم جمع شده بودند تا درباره پی آمدهای اقتصادی شیوع کرونا بحث و گفتگو کنند. رؤسای بانک مرکزی از کشورهای آسیاسی مرکزی، منطقه دریای سیاه و بالکان در این نشست اعلام کردند همه گیری جهانی ویروس کرونا باعث شده است تمایل به استفاده از ارزهای دیجیتال و تجارت الکترونیک افزایش چشمگیری پیدا کند.

همین موضوع باعث شده است بسیاری از قانونگذاران در کشورهای مختلف با ایجاد کارگروه های ویژه پژوهشی تلاش کنند زمینه را برای صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی فراهم کنند.

تاثیر صدور ارزهای دیجیتال بر سیاست های پولی و ثبات اقتصادی کشورهای هدف، از مهم ترین پیش زمینه های صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی محسوب می شود.

پیش از صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی، نهادهای دولتی باید پی آمدهای صدور ارزهای دیجیتال را در ابعاد کلان ملی مورد بررسی موشکافانه قرار دهند. اصولاً یکی از مهم ترین پیش زمینه های صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی، ارتقای سطوح امنیتی سایبری شبکه های هوشمند مالی است. تاثیر صدور ارزهای دیجیتال بر سیاست های پولی و ثبات اقتصادی کشورهای هدف از مهم ترین پیش زمینه های صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی محسوب می شود.

ارز دیجیتال روبل سال 2021 به صورت رسمی صادر خواهد شد

الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه که ریاست دوره ای نشست اقتصادی را نیز بر عهده داشت در سخنرانی خود گفت صدور ارز دیجیتال روبل مراحل بسیار مهمی را پشت سر گذاشته است و به احتمال زیاد سال آینده در ابعاد کلان ملی کشور روسیه صادر خواهد شد.

رؤسای کل 26 بانک مرکزی در بیانیه مشترک خود اعلام کرده اند که بحران اقتصادی ناشی از همه گیری جهانی ویروس کرونا باعث شده است سقف بدهی در جهان به سطح انفجار برسد و همین موضوع ضریب آسیب پذیری اقتصادی را در سطوح کلان بین المللی به طرز بی سابقه ای افزایش داده است.

در این نشست نمایندگان صندوق بین المللی پول، مجمع جهانی اقتصاد و بانک تسویه حساب های بین المللی نیز حضور داشتند.

منبع: کوین دسک.

 

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته