پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

مشاور پیشین ریپل رییس دفتر کنترل ارز آمریکا می شود

نشریه وال استریت ژورنال گزارش داده که رییس جمهوری جدید آمریکا قصد دارد «مایکل بار» عضو پیشین هیات مشاوران شرکت ریپل را به ریاست دفتر کنترل ارز این کشور منصوب کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از فایننس مگنیتس، «بار» که پیشتر مقام وزارت خزانه داری آمریکا نیز بوده، قرار است جایگزین «برایان بروکس» رییس دفتر کنترل ارز آمریکا (OCC) شود؛ انتشار این خبر باعث افزایش 5 درصدی ارزش توکن XRP شد.

براساس این گزارش، جو بایدن رییس جمهوری جدید آمریکا به زودی او را نامزد این سمت خواهد کرد و در صورت تایید «بار» از سوی سنا، او جزو معدود مقام های دولت ایالات متحده خواهد بود که دانش فراوانی درباره رمزارزها دارد.

«بار» در سال 2015 وقتی که به هیات مشاوران ریپل پیوست، نظام پرداخت جهانی را به شدت قدیمی توصیف کرده و گفته بود که نوآوری در پرداخت ها باعث می شود نظام مالی امنتر، کم هزینه تر و دسترسی و کارآیی آن بهینه تر شود.

او که در دوره باراک اوباما رییس جمهوری اسبق آمریکا به عنوان معاون وزیر خزانه داری در امور موسسه های مالی خدمت کرده بود، تجربه ای گسترده در تنظیم مقررات و سیاست گذاری مالی دارد. «بار» در حال حاضر رییس دانشکده سیاست عمومی جرالد آر. فورد در دانشگاه میشیگان است.

ارزش توکن XRP شرکت ریپل پس از اعلام شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) علیه این شرکت، 50 درصد سقوط کرد و پس از آن نیز به دلیل خارج شدن از فهرست چندین صرافی معتبر باز با کاهش ارزش روبرو شد.

اما اکنون علاوه بر نامزدی گری گنسلر که از دانش کافی پیرامون رمزارزها برخوردار است، برای ریاست SEC از سوی دولت بایدن، انتخاب «بار» نیز امید ریپل برای جبران خسارت هایش را افزوده است.

برد گارلینگهاوس مدیرعامل ریپل در پیامی توییتری آمادگی خود را برای همکاری با ریاست جدید SEC و دولت بایدن به منظور ترسیم مسیری برای نوآوری در بلاک چین و رمزارز اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته