جمعه 7 اردیبهشت 1403

مشورت تایلند با مردم در مورد قوانین درآمد سرمایه گذاران رمزارز

سرمایه گذاران تایلندی که طبق قوانین پیشنهادی کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) واجد شرایط تجارت رمزارز نیستند، می توانند از طریق مدیران صندوق های مجاز سرمایه گذاری کنند.
به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند یک رایزنی عمومی درباره قوانین پیشنهادی صلاحیت سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال را آغاز کرده است.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


بر اساس اعلامیه رسمی روز پنجشنبه، SEC تایلند اکنون به دنبال نظرات عمومی در مورد صلاحیت پیشنهادی برای سرمایه گذاران رمزارز از جمله در زمینه در آمد مشخص و الزامات تجارب معاملاتی است.
به عنوان بخشی از این ابتکار، SEC تایلند در نظر دارد جلسه استماع زنده خود را از طریق صفحه فیس بوک در تاریخ 24 مارس برگزار کند. این نهاد رگولاتوری گفت که مشاوره عمومی تا 27 مارس ادامه خواهد داشت.
طبق یک مقاله مشاوره پیشنهادی، این رگولاتور در حال برنامه ریزی برای تعیین محدودیت های اساسی در معاملات ارز دیجیتال در تایلند است، از جمله اینکه سرمایه گذاران محلی رمزارز را ملزم به داشتن دارایی خالص حداقل 10 میلیون بات (332،500 دلار) و همچنین درآمد سالانه 1 میلیون بات (33250 دلار) می کند. طبق قوانین پیشنهادی، ارزش خالص سرمایه گذار شامل ارزش املاک و مستغلات مورد استفاده برای اقامت دائم نخواهد بود.
به عنوان بخشی از صلاحیت های جدید سرمایه گذار، SEC همچنین در تلاش است تا معامله گران را به تجربه و آموزش سرمایه گذاری ملزم کند. تریدر های محلی باید حداقل دو سال تجربه در اوراق بهادار یا معاملات مشتقه داشته باشند یا از موسسات مجاز گواهینامه ویژه بگیرند.

SEC در ابتدا برنامه های خود را برای الزامات لازم سرمایه گذاران رمزارز در اوایل ماه جاری اعلام کرد. با شروع قوانین جدید، مقامات قصد دارند اقدامات صحیح حمایت از سرمایه گذاران را به دلیل افزایش منافع محلی در سرمایه گذاری های رمزارز، تضمین کنند.

در این مقاله می خوانیم: «ارز دیجیتال یک نوآوری مالی است که در معرض نوسانات زیادی قرار دارد. بنابراین سرمایه گذاری در این دارایی دیجیتال به دانش و درک و ریسک پذیری نیاز دارد که نسبت به ضرر سرمایه گذاری حساس نباشد.»

دبیرکل SEC ، به بلومبرگ گفت که سرمایه گذاران واجد شرایط تجارت می توانند از طریق مدیران صندوق های مجاز یا مشاوران مالی سرمایه گذاری کنند.
سووانمونگکول گفت: «این یک نگرانی بزرگ است زیرا اکثر سرمایه گذاران رمزارز در صرافی های داخلی بسیار جوان هستند، مانند دانش آموزان و نوجوانان. ما درک می کنیم که این افراد عاشق نوآوری ها و فن آوری هستند، اما سرمایه گذاری در این دارایی ها ریسک زیادی دارد.»
SEC بلافاصله به درخواست کوین تلگراف برای اظهار نظر پاسخ نداد.

مطالب مرتبط:

روشن سازی قوانین رگولاتوری در تایلند پس از واکنش های تند عمومی

بیشتر بخوانید

آشنایی با کشور جامائیکا و قوانین ارزهای دیجیتال

جامائیکا کشوری جزیره ای است که در دریای کارائیب واقع شده است. این جزیره با مساحت 10,990 کیلومتر مربع، سومین جزیره بزرگ آنتیل بزرگ...

آشنایی با کشور گرنادا و قوانین ارزهای دیجیتال

گرنادا یک کشور جزیره ای در هند غربی واقع در دریای کارائیب در منتهی علیه جنوبی رشته جزایر گرنادین ها است. گرنادا از جزیره...

آشنایی با کشور جمهوری دومینیکن و قوانین ارزهای دیجیتال

جمهوری دومینیکن کشوری است که در جزیره هیسپانیولا در مجمع الجزایر آنتیل بزرگ در منطقه کارائیب واقع شده است. جمهوری دومینیکن دومین کشور بزرگ...

آشنایی با کشور دومینیکا و قوانین ارزهای دیجیتال

دومینیکا، با نام رسمی قلمرو همسود دومینیکا، کشوری جزیره ای در دریای کارائیب است. پایتخت، روزو، در ضلع غربی جزیره واقع شده است. این...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته