سه‌شنبه 29 اسفند 1402

روشن سازی قوانین رگولاتوری در تایلند پس از واکنش های تند عمومی

رگولاتور های مالی در تایلند ممکن است حداقل صلاحیت درآمد سالانه را برای سرمایه گذاران رمزارز در میان خشم مردم تنظیم کنند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) تایلند از برنامه خود برای تصویب حداقل درآمد سالانه 1 میلیون بات (حدود 33000 دلار) برای سرمایه گذاری رمزارز در این کشور عقب نشینی کرده است.

براساس گزارش روز سه شنبه بانگکوک پست، این کمیسیون توضیح داده است که پیش نویس سند قبلی برای ارزیابی احساسات سرمایه گذاران منتشر شده است.

این عهد شکنی SEC در حالی صورت می گیرد که سهامداران رمزارز در کشور خشمگین شده اند و از قانون پیشنهادی ابراز تاسف کردند و گفتند که این امر افراد کم درآمد و متوسط را از بازار ارزهای دیجیتال خارج می کند.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


به گفته مدیر اجرایی SEC، کمیسیون قصد تعیین درآمد سالانه 1 میلیون بات را به عنوان یک استاندارد صلاحیت برای سرمایه گذاری رمزارز نداشته است.

علاوه بر روشن کردن موضع قبلی، SEC تایلند همچنین تصمیم گرفته است تا همه پرسی عمومی خود را درباره سرمایه گذاری های رمزارز در 3 مارس برگزار کند، سه هفته زودتر از آنچه در ابتدا اعلام شده بود. همانطور که قبلاً توسط کوین تلگراف گزارش شده بود، در ابتدا قرار بود این رویداد در 24 مارس برگزار شود.

در ماه فوریه، آرکوم ترمپیتایاپایسیث، وزیر دارایی تایلند، نگرانی هایی را درباره جنون سوداگرانه ارزهای دیجیتال در این کشور ابراز داشت. به گفته وزیر دارایی، اشتیاق سرمایه گذاران خرد به دارایی های ارز مجازی در صورت عدم کنترل می تواند عواقب منفی برای بازار سرمایه کشور داشته باشد.

در واقع، حجم معاملات رمزارز در تایلند در ماه های اخیر از حدود 630 میلیون دلار در دسامبر 2020 به 2.17 میلیارد دلار در ژانویه 2021 رسیده است.

از نظر دبیر کل SEC ، کمیسیون وظیفه دارد از سرمایه گذاران خرد در برابر خطرات موجود در سرمایه گذاری رمزارز محافظت کند، وی اظهار داشت: «اگر SEC فقط بایستد و کاری انجام ندهد، و سرمایه گذاران بر روی ارزهای دیجیتال ضرر کنند، این مسئولیت گریبان گیر ما خواهد بود.»

تایلند یکی از بازارهای معاملات رمزارز با نظم بیشتر است که صرافی ها باید با استانداردهای دقیق رگولاتوری مطابقت داشته باشند. «بیت کوب» بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در تایلند پس از یک سری اختلالات طولانی در خدمات خود، در ژانویه توسط ناظران مجبور به تعطیل شدن شد.

موسسات مالی جریان اصلی و همچنین آژانس های دولتی نیز در فضای دارایی های دیجیتال مشارکت قابل توجهی دارند. «بانک تجارت سیام» در ماه فوریه 50 میلیون دلار صندوق سرمایه گذاری بلاک چین تأسیس کرد.

هیئت گردشگری این کشور همچنین به دنبال جذب دارندگان رمزارز ژاپنی به عنوان راهی برای تقویت بخش توریسم کشور است.

کد خبر: 1399121212MGMCMF

مطالب مرتبط:

مدل جعبه شنی رگولاتوری روسیه و  اجرای فناوری بلاک چین

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته