چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

دارایی های رمزارز کارمندان دستگاه های اجرایی روسیه باید اعلام شوند

ایگور کراسنو، مقام ارشد دستگاه قضایی و دادستان کل روسیه در مصاحبه اخیر خود عنوان کرد طبق لایحه جدید، تمامی مقامات ارشد و کارمندان دستگاه های اجرایی روسیه موظف هستند اطلاعات مربوط به دارایی های رمزارز خود را در اختیار مراجع قضایی قرار دهند.

این لایحه پس از نشست چند جانبه میان مقامات ارشد قضایی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، در دستگاه قضایی روسیه تصویب و برای اجرا به دولت این کشور ابلاغ شد. چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، هند، تاجیکستان و ازبکستان کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای هستند.

نشست چند جانبه مقامات ارشد قضایی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای تحت عنوان “مکانیسم های کاربردی و روش های مدرن برای مبارزه با فساد” در محل اجلاس این سازمان برگزار شد.

ایگور کراسنو طی سخرانی خود در اجلاس سران قضایی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای گفت در کشور روسیه اکثر مردم طبق اظهارنامه های مالیاتی اطلاعات مرتبط با درآمدها و مخارج خود را در اختیار مراجع کلان قضایی قرار می دهند. با این حال دادستان های کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای تصریح کردند که در فرایند اظهارنامه های مالیاتی بسیاری از شهروندان اطلاعات خود را به درستی در اختیار مراجع قضایی قرار نمی دهند.

دادستان کل روسیه گفت در سه سال گذشته بیش از 440 میلیون دلار دارایی مخفی کارمندان دستگاه های اجرایی این کشور، توسط مقامات قضایی توقیف و مصادره شده است.

طبق قانون جدید، دارایی های رمزارز ارزشی هم ارز با دارایی های فیزیکی خواهند داشت

این لایحه زمانی در دستگاه قضایی روسیه تصویب می شود که پیش از این مجلس نمایندگان و قانونگذاران این کشور طی تصویب طرح جامع صنعت امور مالی غیر متمرکز، دارایی های رمزارز را از لحاظ قانونی به رسمیت شناختند. طبق قانون جدید، دارایی های رمزارز ارزشی هم ارز با دارایی های فیزیکی خواهند داشت. البته قانون جدید از آغاز سال 2021 جنبه اجرایی و عملیاتی خواهد گرفت.

استفاده از رمزارزها به عنوان “منبع ذخیره ارزش”، پیگرد قانونی دارد؛ منع بکارگیری رمزارزها به عنوان “روش پرداخت”

در قانون جدید قضایی روسیه در ارتباط با دارایی های دیجیتال تصریح شده است که فعالان حیطه صنعت امور مالی غیر متمرکز نمی توانند از رمزارزها به عنوان “روش پرداخت” استفاده کنند. نهادهای بزرگ تجاری در روسیه موظف هستند تمامی پرداخت های مالی خود را از طریق پول فیات انجام دهند.

پیش از این در سال 2018 مقامات ارشد قضایی روسیه اعلام کرده بودند کارمندان دستگاه های اجرایی این کشور مجبور به اظهار دارایی های رمزارز خود نیستند .گفته می شود قانونگذاران دیگر کشورهای اروپایی و آسیایی نیز در نظر دارند با تصویب لایحه ای مشابه با طرح اظهارنامه مالیاتی روسیه، مقامات ارشد و کارمندان دستگاه های اجرایی خود را موظف به اظهار دارایی های رمزارز خود کنند.

منبع: blockchain.news

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته