پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

مقررات جدید رمزارز اتحادیه اروپا ممکن است دیفای را تهدید کند

فعالان حوزه رمزنگاری و بلاک چین اروپا نگرانند که چارچوب‌های نظارتی آینده منجر به «الزامات افراطی» شوند که چالش های قابل توجهی برای پروژه های مبتنی بر رمزنگاری به ویژه در فضای دیفای ایجاد کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کریپتونیوز، یک نظرسنجی که توسط انجمن بین المللی برنامه های قابل اعتماد بلاک چین ((INATBA انجام شده، از شرکت ها و افرادی که در اتحادیه اروپا مستقر هستند یا در این منطقه خدمات ارائه می کنند، نظرشان را درباره ابتکار کمیسیون اروپایی در زمینه رمزارزها پرسیده است.


بلاک چین چیست؟


این پیشنهاد کمیسیون اروپایی که «مقررات بازارهای دارایی های رمزارزی» (MiCA/میکا) نامگذاری شده، تلاش می کند تعاریف قانونی را برای حوزه رمزارز ارائه کرده و مجموعه ای از استانداردهای نظارتی اروپایی را با هدف تقویت رشد، نظارت بر صرافی ها و دیگر شرکت های رمزنگاری و سیاست های حاکمیتی برای استیبل کوین ها ایجاد کند.

این نظرسنجی نشان داد در حالی كه بیشتر پاسخ دهندگان از تعاریف ارائه شده توسط میکا برای اصطلاحات اصلی حوزه رمزنگاری پشتیبانی می کنند، اما در حوزه دیفای پرسش ها و ابهاماتی مطرح می شود.

تدوین کنندگان این نظرسنجی گفتند که امیدهای میکا برای افزایش شفافیت و نظارت مقرراتی به ایجاد اعتماد به دارایی های رمزنگاری شده کمک می کند. آن ها در عین حال هشدار دادند:
«الزامات افراطی می تواند چالش های چشمگیری برای پروژه های مبتنی بر رمزنگاری ایجاد کند، چون در آن ها صدور غیرمتمرکز است و هیچ صادرکننده ای قابل شناسایی نیست. همانطور که میکا از حمایت، یکپارچگی بازار و ثبات مالی پشتیبانی می کند، ممکن است نوآوری با چالش های مقررات چشمگیر و سازش ناپذیری روبرو شود.»

افزون بر این، تدوین کنندگان خاطرنشان کردند که چندین پاسخ دهنده گفتند که نرم افزارها و پروتکل های دیفای با اعمال بسیار متمرکز مسئولیت بر عهده تامین کنندگان خدمات دارایی های رمزنگاری شده ناسازگار هستند.

یكی از پاسخ دهندگان نیز گفته است که طرح کمیسیون اروپایی حاكمیت و مدیریت دارایی های رمزنگاری شده ایستا فرض کرده است و این با طرز کار پروتکل های دیفای ناسازگار است.

فرد دیگری اظهار داشت که اعمال مقررات بر توسعه دهندگان دیفای بیشتر دلسردکننده خواهد بود و می تواند تلاش های نوآوری را كندتر كند. او افزود تعیین اینکه چه کسی چنین پروژه هایی را کنترل می کند و چه کسی مسئولیت آن را بر عهده دارد، کاری دشوار است.

در حالی که اکثریت قریب به اتفاق (بیش از 50 درصد) پاسخ دهندگان از اقدامات انطباقی پیشنهادی برای ارائه دهندگان خدمات رمزارزی ابراز رضایت کردند، 18 درصد شکایت داشتند که این اقدامات «بیش از حد و سنگین» است.

درباره برنامه های میکا برای «امنیت حقوقی» در حوزه رمزارز، دقیقا نیمی از پاسخ دهندگان ابراز رضایت کردند و تنها 14 درصد مخالف بودند و مابقی نظری نداشتند.

اما نگرانی های بیشتری در مورد هزینه ایجاد پروتکل های انطباقی ابراز شد. 33 درصد اظهار داشتند که معتقدند اقدامات ذکر شده در پیشنهادهای میکا «هزینه بر و سنگین» خواهد بود.

کد خبر: 1399122202AAMMMF

مطالب مرتبط:

دیفای عصر طلایی جدیدی را در صنعت فیلم رقم می‌زند؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته