جمعه 10 فروردین 1403

مکزیک ناگزیر از عرضه پزو دیجیتال

به عقیده کارشناس امور مالی بانک مرکزی مکزیک، این کشور در رویارویی با روندهای نوین مجبور خواهد شد در بلند یا میان مدت پزو دیجیتال عرضه کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کریپتونیوز، به گفته کارشناس امور مالی، بانک مرکزی مکزیک ( Bexico) احتمالا مجبور شود یک ارز دیجیتال عرضه کند.

سرژیو کورسزین اقتصاد دان ارشد موسسه «سیتی بانامکس» (زیر مجموعه گروه مالی سیتی) در مصاحبه ای با اینسایدر این ادعا را بیان کرد، او مدعی است که رویدادهای جهانی، بانک مرکزی مکزیک را وادار به این امر می کند.

Bexico تاکنون هیچ واکنشی درخصوص ارزهای دیجیتال ارائه شده توسط بانک های مرکزی نشان نداده و کورسزین معتقد است اگر سیستم پرداخت این کشور مورد حمله قرار گیرد و یا به دلیل صدور رمزارز در سایر کشور، مکزیک نیزمجبور خواهد شد چنین ارزی را صادر کند، اگر صدور رمزارز توسط بانک های مرکزی تراکنش ها را تسهیل کند، Bexico در صورت بی توجهی در وضعیت نامناسبی قرار می گیرد.

کورسزین همچنین گزارشی درباره اهمیت صدور رمزارزهای بانک مرکزی در مکزیک آماده کرده بود. به گفته او احتمال زیادی دارد نسخه دیجیتال پزو در میان یا بلند مدت عرضه شود.

وی همچنین اشاره کرده، برنامه ریزی ها برای استیبل کوین های جهانی ممکن است موجب انگیزش بانک های مرکزی سراسر دنیا برای صدور ارز دیجیتال باشد.

این کارشناس اقتصادی گفت:«یکی از دلایلی که بانک های مرکزی طی دو سال گذشته فعالیت های خود برای صدور ارز دیجیتال را افزایش داده اند، وجود رمزارزها و پروژه هایی مانند لیبرا فیس بوک است، این فناوری اکنون در حال رشد است»

او در ادامه افزوده، عدم واکنش به این امر خطرناک است و بانک های مرکزی متوجه آن شده اند. بنابراین آنها می گویند ما نمی خواهیم ارزهای رسمی فیزیکی با ارزهای خصوصی جایگزین شوند. زیرا ارزهای خصوصی مشمول قوانین نمی شوند.

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته