جمعه 31 فروردین 1403

طرح نامزد ریاست جمهوری اکوادور برای انتشار رمز ارز

یکی از نامزدهای ریاست جمهوری اکوادور طرحی برای انتشار رمزارز بانک مرکزی این کشور با حفظ پشتوانه طلا ارائه کرده است.

به گزارش سکه نیوز ، به نقل از دیکریپت، یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال 2021 اکوادور از طرحی برای تسهیل تراکنش های رمز ارزی در داخل این کشور رونمایی کرده و گفته در صورت پیروزی قصد اجرای آن را دارد.

«جیووانی آندراده» که تاجر و رییس اتاق معدن کاران اکوادور و شیلی است، قصد دارد در کشوری که به تازگی از ممنوعیت استفاده از رمزارز به پذیرش آن صرفا به عنوان یک دارایی دیجیتال بسنده کرده، گامی بلند برای رسمی کردن رمزارز بردارد.

آندراده در گفت وگویی با روزنامه «پریمیسیاس» توضیح داد که او با اجرای این طرح ضمن حفظ جایگاه دلار در اکوادور، قصد دارد ارز دیجیتال رسمی منتشر کرد که پشتوانه آن طلا باشد.

صحبت از پول در اکوادور همیشه با جایگاه دلار در این کشور گره خورده است، چراکه در سال 2000 «جمیل معوض» رییس جمهوری وقت این کشور برای پیشگیری از تورم افسار گسیخته، دلار را به عنوان پول رسمی اکوادور به رسمیت شناخت.

اگرچه این اقدام برای معوض به قیمت از دست دادن جایگاه ریاست جمهوری و استعفا تمام شد ، اما هیچ یک از رئیسان جمهوری پس از او نتوانستند رسمیت دلار را لغو کنند.

اکنون آندراده می گوید که قصد دارد اقدام به خرید، پالایش و ذخیره طلا کرده و پس از معرفی ارز دیجیتال رسمی از این طلا به عنوان پشتوانه آن استفاده کند.

با این توصیف ، ارز دیجیتال مورد نظر نامزد ریاست جمهوری اکوادور در واقع استیبل کوینی است که مانند Digix به طلا وابسته است و در عین حال به عنوان پول قانونی به رسمیت شناخته می شود.

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته