جمعه 31 فروردین 1403

نتایج انتخابات آمریکا در بستر بلاک چین منتشر می شود

اورپدیا (Everpedia) که یک دانش نامه مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین است با هم افزایی گروه خبری اسوشیتد پرس (Associated Press) در نظر دارند نتایج انتخابات پیش رو ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر را به صورت غیر متمرکز در بستر بلاک چین نوزیع و منتشر کنند.

اسوشیتد پرس همواره مسئولیت شمارش آرا و معرفی برنده انتخابات را بر عهده داشته است. در طول تاریخ، تمامی آرای شهروندان آمریکایی توسط این نهاد خبری مورد نظارت قرار می گرفته است.

توزیع و انتشار آرا در بستر بلاک چین نه تنها امنیت انتخابات را افزایش می دهد بلکه به ارتقای شفافیت فرایندهای انتخاباتی نیز کمک شایان توجهی خواهد کرد

اسوشیتد پرس در اقدامی قابل توجه و با همکاری دانش نامه اورپیدیا در نظر دارد نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را در بستر بلاک چین منتشر کند. توزیع و انتشار آرا در بستر بلاک چین نه تنها امنیت انتخابات را افزایش می دهد بلکه به ارتقای شفافیت فرایندهای انتخاباتی نیز کمک شایان توجهی خواهد کرد.

روند ذخیره اطلاعات در بستر بلاک چین به این صورت است که داده های مرتبط با آرای شهروندان به صورت غیر متمرکز و رمزگذاری شده در زنجیره های بلوکی ذخیره سازی می شود. دانش نامه اورپدیا نیز با تبادل غیر متمرکز داده های انتخاباتی بین گروه های مختلف خبری و دیگر نهادهای سیاسی، امکان دستبرد در پایگاه های داده را عملاً از بین می برد.

با ذخیره سازی اطلاعات مرتبط با فرایندهای انتخاباتی در بستر شبکه بلاک چین، تمامی جناح های سیاسی می توانند اطمینان حاصل کنند که نتایج انتخابات به صورت دقیق و بدون دخالت مراجع ثالث منتشر می شود.

پایگاه خبری اسوشیتد پرس پیش از این سابقه همکاری کوتاه مدتی با گروه ژورنالیستی سیویل (Civil) داشته است. گروه ژورنالیستی سیویل یک پایگاه خبری غیر متمرکز مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین است که اطلاعات و داده های خبری را به صورت غیر متمرکز در بستر بلاک چین نشر و توزیع می کند.

نهادینه سازی تکنولوژی بلاک چین در روندهای انتخابات سیاسی می تواند نقطه عطفی برای گشایش اختلافات حزبی و از میان برداشتن منازعات بر سر قدرت باشد

 

تکنولوژی بلاک چین با افزودن یک لایه امنیتی فوق هوشمند به فرایندهای انتخاباتی، شفافیت روند انتشار نتایج و معرفی برنده انتخابات را به طرز چشمگیری افزایش می دهد. نهادینه سازی تکنولوژی بلاک چین در روندهای انتخابات سیاسی می تواند نقطه عطفی برای گشایش اختلافات حزبی و از میان برداشتن منازعات بر سر قدرت باشد. تکنولوژی بلاک چین به صورت غیر متمرکز بر فرایندهای انتخاباتی نظارت می کند، بنابراین این تکنولوژی نوظهور تحت سلطه هیچ یک از گروه های سیاسی و نهادهای متمرکز قدرت قرار نخواهد گرفت.

منبع: blockchain.news

برای مطالعه آخرین اخبار بلاک چین کلیک کنید

 

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

آشنایی با ارز دیجیتال تتا (THETA)

تتا یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که برای پخش ویدئو ساخته شده است. در مارس 2019 راه اندازی شد، و شبکه اصلی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته