چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

دولت سوئیس قوانین جدیدی را در ارتباط با رمزارزها وضع خواهد کرد

وزارت اقتصاد سوئیس فرایند مشورت و بررسی ابعاد قضایی برای تدوین و وضع قوانین جدید در ارتباط با تکنولوژی دفتر کل توزیع شده را شروع کرده است. قرار است مجلس نمایندگان، احزاب سیاسی و و دیگر گروه ها و نهادهای فناوری سوئیس در این طرح مشورتی نظرات و پیشنهادات خود را به دولت فدرال این کشور اعلام کنند. این طرح بیش از سه ماه به طول خواهد کشید و برآورد می شود تا 2 فوریه 2021 ادامه داشته باشد.

دولت سوئیس در راستای سند چشم انداز اقتصادی خود تمایل زیادی به نهادینه سازی فناوری های نوظهور مانند بلاک چین و نوآوری های هوش مصنوعی نشان داده است. ماه گذشته دولت سوئیس برای هموار کردن و ایجاد پیش زمینه مناسب برای توسعه فناوری دفتر کل توزیع شده در زیرساخت های تجاری این کشور، بسیاری از متمم ها و لوایح قانونی و قضایی سوئیس را اصلاح کرد.

اصلاح قانون اساسی سوئیس، زمینه را برای توسعه رمزارزها فراهم خواهد کرد

به گفته متخصصان، اصلاح های ماه گذشته قانون اساسی سوئیس، چارچوب نظارتی مرتبط با صنعت رمزارزها و تکنولوژی بلاک چین را به طرز چشمگیری توسعه داده است. اصلاح قوانین اساسی سوئیس به دولت این کشور کمک می کند تا اصول قضایی نوینی را در سطوح کلان تجاری تصویب کند. دولت سوئیس طی ابلاغ حکم اجرایی به شورای فدرال این کشور اعلام کرد قوانین جدید باید از ماه آگوست 2021 به صورت کامل اجرا شوند.

کشور سوئیس میزبان بیش از 900 شرکت خارجی فعال در زمینه صنعت رمزارزها و تکنولوژی بلاک چین است

قوانین قضایی سوئیس در ارتباط با رمزارزها باعث شده است بسیاری از شرکت های بزرگ تجاری و فناوری از سراسر جهان در این کشور سرمایه گذاری کنند. کشور سوئیس میزبان بیش از 900 شرکت خارجی فعال در زمینه صنعت رمزارزها و تکنولوژی بلاک چین است. این شرکت ها بیش از 4700 کارمند اجرایی را در حوزه های مختلف استخدام کرده اند.

دولت سوئیس امکاناتی را برای شهروندان خود فراهم کرده است تا مالیات خود را از طریق درگاه های غیر متمرکز و با استفاده از رمزارزها معتبر بین المللی پرداخت کنند. بانک های سوئیسی نیز در نظر دارند به زودی خدمات مرتبط با صنعت رمزارز خود را به صورت گسترده برای شهروندان این کشور راه اندازی کنند.

 

آیا می دانید بلاک چین چیست؟

 

تکنولوژی بلاک چین در کشور سوئیس

سوئیس یکی از کشورهای بزرگ جهان در زمینه نهادینه سازی تکنولوژی بلاک چین محسوب می شود. در سال 2018 سوئیس به عنوان بزرگترین کشور اروپایی در زمینه نهادینه سازی تکنولوژی بلاک چین شناخته شد. پایگاه اتریوم نیز برای نخستین بار در این کشور راه اندازی شد. این پایگاه در جهان کنونی یکی از بزرگترین پلتفرم های مبتنی بر بلاک چین است.

سیستم حقوقی شفاف، ثبات اقتصادی، و بهره مندی از زیرساخت های دیجیتالی مناسب، از جمله دلایلی ست که سوئیس را به یکی از بزرگترین قطب های نهادینه سازی تکنولوژی بلاک چین تبدیل کرده است.

سیستم حقوقی و قانونی سوئیس، باعث جذب بسیاری از صرافی های رمزارز شده است. نرخ مالیات شرکت ها در سوئیس در قیاس با دیگر کشورهای پیشرفته بسیار پایین تر است. این کشور همچنین مجهز به لابراتوارها و آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی گسترده درباره تکنولوژی بلاک چین است.

پارلمان سوئیس با وضع قوانین تجاری، بیت کوین را به عنوان یک ارز خارجی انتخاب کرد. همین امر باعث شد فعالیت های تجاری مرتبط با بلاک چین و ارزهای دیجیتال در این کشور افزایش پیدا کند.

منبع: کوین تلگراف

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته