پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

اقتصاددانان آمریکایی: SEC باید به دستکاری بازار توسط ایلان ماسک نظارت کند

یک اقتصاددان برجسته آمریکایی می گوید رگولاتورها باید بر روی دستکاری بازار رمزارزها نظارت کنند.
به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین دسک، به گفته نوریل روبینی، اقتصاددان و منتقد برجسته بیت کوین، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) باید به دنبال افرادی مانند ایلان ماسک مدیر عامل تسلا برای دستکاری در بازار باشد.
ماسک در هفته های اخیر در مورد بیت کوین و دوج کوین توییت کرده است و در یک لحظه بیوگرافی پروفایل محبوب خود در توییتر را به #بیت کوین به روز می کند. تسلا روز دوشنبه گزارش سالانه خود را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ارسال کرد و گفت که در ماه ژانویه حدود 1.5 میلیارد دلار بیت کوین، خریداری کرده است.
استاد اقتصاد دانشگاه نیویورک به همین ترتیب رفتار غیر مسئولانه مدیرعامل مایکرو استراتژی مایکل سایلور را برای تبدیل بخش قابل توجهی از ذخایر نقدی شرکت به بیت کوین با توجه به نوسانات این ارز دیجیتال انتقاد کرد. بر اساس گزارش هفته گذشته SEC، در حال حاضر مایکرو استراتژی 71079 بیت کوین را در اختیار دارد.


مشهورترین رمزارز ، بیت کوین


روبینی در مصاحبه ای با کوین دسک تی وی هشدار داد که اگر تتر، صادر کننده استیبل کوین USDT و صرافی رمزارز بیتفینکس در این سال شناسایی شوند آن گاه بیت کوین ممکن است سقوط کند. بیت فینکس از سرمایه بازار بهت آور 31 میلیارد دلاری برخوردار است و تحت تحقیقات متعددی قرار دارد، از جمله از وزارت دادگستری ایالات متحده و دادستان کل نیویورک. در مرکز تحقیقات جنایی وزارت دادگستری در مورد تتر به عنوان یک سازمان که در دستکاری بازار نقش دارد تحقیق می شود.
بیت فینکس جمعه گذشته ادعا کرد که مانده وام 550 میلیون دلاری به شرکت خواهرش تتر را بازپرداخت کرده است. در سال 2018 ، این صرافی بیش از 600 میلیون دلار از تتر وام گرفت، که با آن مدیر و مالکیت مشترک دارد. این معامله در آوریل 2019 پس از آنکه دفتر دادستان کل نیویورک ادعا کرد که بیت فینکس 850 میلیون دلار از اعتبارات مشتری و شرکت خود را به پردازنده پرداخت Crypto Capital Corp اهدا کرده است علنی شد و بیت فینکس از بودجه حاصل از تتر برای جبران پنهانی کمبود استفاده کرد.
روبینی پیش بینی می کند که جهان سرانجام پول نقد خود را کاهش می دهد و ایالات متحده دلار الکترونیکی ایجاد می کند. وی گفت، ارز های دیجیتال بانک مرکزی به بانکداران مرکزی امکان می دهد تا به سرعت سیاست های پولی خود را مانور دهند و نرخ های منفی را در مواقع بحران اقتصادی عادی سازی کنند.

مطالب مرتبط:

ریپل SEC را متهم به ایجاد اختلال در بازار کرد

دفاع ریپل از فروش XRP در مقابل اتهامات وارده توسط SEC

ایلان ماسک: از کیف پول های رمزارز میزبانی شده اجتناب کنید

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین دایمند (BCD)

بیت کوین دایمند (BCD) یک هارد فورک از بیت کوین است. فورکی که در بلوک 495866 اتفاق می افتد، و تغییراتی از جمله الگوریتم...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته