جمعه 10 فروردین 1403

هشدار رگولاتور مالی آلمان درباره خطرات توکن سهام

در اوایل ماه جاری، صرافی رمزارز بایننس در اقدامی برای پر کردن شکاف بین بازار رمزارز و وال استریت، توکن های سهام قابل معامله با کارمزد صفر خود را راه اندازی کرد. با این حال، اخیرا این محصول مورد بررسی قرار گرفته است زیرا «بافین»، بزرگترین رگولاتور امور مالی آلمان، هشدار داده است که بایننس به دلیل عرضه توکن های اوراق بهادار بدون انتشار دفترچه شناسانگر، ممکن است به شدت جریمه شود.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین گیپ، پیش از آغاز راه اندازی، بایننس اعلام کرده بود که به کاربران اجازه می دهد سهام توکنیزه شده تسلا و کوین بیس گلوبال را با رمزارز بومی خود BUSD معامله کنند. روز دوشنبه، 26 آوریل، بایننس همچنین اعلام کرد که سرمایه گذاران را در معرض اوراق بهادار توکنیزه شده دیگر برای شرکت هایی مانند مایکروسافت، مایکرواستراتژی، و اپل قرار می دهد.

با این حال، در روز چهارشنبه، 29 آوریل، رگولاتور اعلام کرد که در وب سایت این صرافی، برای تسلا، مایکرو استراتژی، و کوین بیس هیچ دفترچه شناسانگری وجود ندارد. بافین گفت که این اقدام بایننس مغایر با قانون اوراق بهادار اتحادیه اروپا است و می تواند یک مجازات 5 میلیون یورویی برای این شرکت به همراه داشته باشد.

همانطور که توسط رویترز گزارش شده است، این رگولاتور افزود:
«بافین شواهدی دارد كه نشان می دهد بایننس آلمان بدون ارائه دفترچه های شناسانگر لازم، سهام را به صورت توكن سهام می فروشد. لطفا به خاطر داشته باشید که سرمایه گذاری در اوراق بهادار فقط باید بر اساس اطلاعات لازم انجام شود.»

بایننس متعهد به مطابقت با قوانین رگولاتوری

از آنجا که عرضه توکن های سهام بایننس مورد بررسی دقیق رگولاتور ها قرار می گیرد، این صرافی گفته است که با هر شرایطی مطابقت دارد. سخنگوی بایننس، جسیکا یونگ در بیانیه ای به بلومبرگ گفت:
«بایننس تعهدات مربوط به انطباق خود را بسیار جدی می پذیرد و متعهد به رعایت الزامات رگولاتور در هر مکانی که فعالیت می کند است. ما با نهادهای رگولاتور همکاری خواهیم کرد تا به هر سوالی که ایجاد می شود رسیدگی کنیم.»

بایننس اعلام کرد که توکن های سهام یا سهام سینتتیک آن به سرمایه گذاران در سراسر جهان اجازه می دهد تا از مزایای اقتصادی عملکرد سهام و سود سهام بهره مند شوند. در حالی که توکن های سهام بایننس به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا بخشی از سهام واقعی را خریداری کنند، اما هیچ یک از شرکت ها در واقع از این توکن ها حمایت مالی نکرده اند. علاوه بر این، سرمایه گذاران دارای توکن سهام بایننس نمی توانند در امور واقعی شرکت ها حق رای داشته باشند.

کد خبر: 1400020906MGMMMH

مطالب مرتبط:

هر آنچه باید از صرافی بایننس (Binance) بدانید+ آموزش کامل

بیشتر بخوانید

صرافی بایننس و آنچه پشت پرده می‌گذرد

اگر در دنیای ارزهای دیجیتال فعال باشید و یا حتی در مورد موضوعات آن کنجکاو نیز باشید باید تا کنون نام بایننس را شنیده...

هر آنچه باید از صرافی بایننس (Binance) بدانید+ آموزش کامل

صرافی بایننس (Binance)، به لطف تبلیغات مناسب، اکنون یکی از معروفترین صرافی های ارز دیجیتال به شمار می رود. در این مقاله پس از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته