جمعه 10 فروردین 1403

هشدار سخنگوی صنعت برق به مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز

سخنگوی صنعت برق به مراکز استخراج رمز ارز که برق غیرقانونی برای این کار استفاده می کنند، هشدار داد که در صورت کشف، به مراجع قضایی معرفی و به پرداخت جریمه محکوم خواهند شد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از پایگاه خبری توانیر، سخنگوی صنعت برق با اشاره راهکارهای تاثیرگذاری و کاهش مصرف سوخت نیروگاه ها، گفت: جمع آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز، از مهمترین محورهای تعیین شده برای کاهش مصرف برق و کمک به کاهش مصرف سوخت نیروگاه هاست.

مصطفی رجبی مشهدی با بیان این که مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در صورت کشف، ضمن الزام به پرداخت هزینه برق مصرفی، به مراجع قضایی معرفی می شوند، خاطرنشان کرد: سیاست وزرات نیرو، حمایت از تشکیل مزارع استخراج رمزارزها در کشور و سایر مراکز استخراجی است که به صورت قانونی فعالیت می نمایند.

رجبی مشهدی افزود: با این حال، با آن دسته از مراکز استخراج که به صورت غیرمجاز از برق با تعرفه ای به غیر از تعرفه مربوطه استفاده می نمایند، به شدت برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: در همین راستا در صورت کشف مراکز غیرقانونی استخراج رمزارزها، جریان برق آنها قطع و علاوه بر معرفی افراد خاطی به مراجع قضایی، هزینه برق مصرفی و خسارات وارده به شبکه برق نیز از متخلفان دریافت می شود.

رجبی مشهدی همچنین در خصوص مراکزی که با مجوز قانونی به فعالیت مشغول هستند گفت: تاکنون 24 مرکز استخراج رمزارز با ظرفیت بیش از 310 مگاوات مجوز فعالیت گرفته اند.

وی در عین حال درباره مراکز غیرمجاز نیز گفت: متاسفانه عده ای به صورت غیرقانونی فعالیت می کنند که تاکنون 1620 مرکز غیرمجاز با ظرفیت حدود 250 مگاوات شناسایی شده اند که از این میان بیش از 500 مرکز (30 درصد) به کمک گزارش عاملین شناسایی کشف شده است.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: عاملین شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج رمزارزها، تا سقف 10 میلیون تومان مشمول دریافت پاداش خواهند بود.

رجبی مشهدی تاکید کرد: اطلاعات عاملین شناسایی، محرمانه تلقی می شود و شرکت های برق منطقه ای و توزیع نیروی برق اقدامات لازم جهت صیانت و جلوگیری از افشای آن را انجام می دهند.

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته