شنبه 1 اردیبهشت 1403

هم اندیشی عمومی در قرقیزستان برای قوانین جدید رمزارز

بانک مرکزی قرقیزستان دو پیش نویس قانون جدید در حوزه رمزارز را برای بحث و گفتگوی عمومی منتشر کرده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، بانک مرکزی قرقیزستان پیش نویس دو لایحه مربوط به شناسایی و قانونمند کردن بخش نوپای رمزارز را تکمیل کرده است.
طبق بیانیه رسمی، بانک ملی جمهوری قرقیز دو لایحه« پردازش رمزارزها» و « اصلاحات قوانین تصویب شده در حوزه دارایی های مجازی» را برای مشاوره و هم اندیشی عمومی منتشر کرده است.
شرکت ها و افراد علاقمند می توانند تا ۲۱ فوریه پیشنهادات و نگرانی های خود درباره این قانون را ثبت کنند.
پیش نویس نخست به دنبال شناسایی صرافی های رمزارز و تعیین قانونی بودن فعالیت صرافی با ارائه مجوز از سوی بانک مرکزی است. این لایحه حاوی الزامات گزارش دهی است تا باریسک های پولشویی و تامین سرمایه تروریسم مقابله کند.
همچنین قوانین مذکور از حقوق مشتریان دفاع کرده و شرایطی برای اتخاذ اقدام قانونی علیه کلاهبرداران رمزارز به وجود می آورد.
قانون دیگر ماهیت دارایی مجازی را در قانون اساسی جمهوری قرقیزستان ارائه می کند و دارایی های رمزارزی را به عنوان یکی از موضوعات حقوق مدنی معرفی می کند. این قانون همچنین وضع مالیات برسرویس های صرافی های رمزارز را اجباری می کند.
بانک مرکزی قرقیزستان پیش نویس این قوانین را در نوامبر ۲۰۲۰ میلادی اعلام کرد و گفت: این قوانین با توجه به افزایش توجه داخلی به دارایی های رمزارزی نوشته شده اند.
پیش از این نیز قرقیزستان تصمیم داشت در آگوست ۲۰۱۹ قوانین رمزارزی را همراه رژیم مالیاتی برای استخراج کنندگان اعلام کند. اما در ماه های بعد مقامات، دسترسی این صنعت را به برق قطع و دلیل آن را مصرف بالا اعلام کردند.
نهایتا در ژوئن ۲۰۲۰ پارلمان قرقیزستان دوباره رژیم مالیاتی برای استخراج رمزارز را در نظر گرفت، زیرا دولت این کشور تصمیم داشت کاهش درآمد خود به دلیل پیامدهای شیوع ویروس کرونا را به شیوه ای جبران کند.

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته